עדכון קצר על JD

By | ספטמבר 14, 2018

Richardהתזמון של פרסום החלק הראשון בטרילוגיה על חברת JD לא היה יכול להיות גרוע יותר. כמה ימים לאחר פרסום הפוסט ריצ’ארד לו מנכ”ל החברה הואשם באונס. אם היו אומרים לי לפני שבועיים שיהיה מצב בו מנכ”ל של אחת החברות שאני מחזיק בתיק יואשם באונס אני חושב שריצ’ארד היה האחרון שהייתי חושב עליו. לכן הידיעה תפסה אותי די בתדהמה שכן דמות האנס כל כך לא התחברה לי בראש עם כל מה שקראתי עליו במשך כמה חודשים. כמובן שיכול להיות שהספר שנכתב עליו הציג רק את הצד החיובי אבל גם בכל הכתבות שקראתי, גם השליליות ביותר, לא היה אזכור לצד האפל.

לאחר הנפילה במחיר המניה וגם עדכון שהוציא ג’יון הובר אחד המשקיעים שאני יותר מעריך, על כך שהוא החליט למכור את החברה בעקבות הפרשה והביקור שלו בסין, מאוד התלבטתי מה לעשות. בדרך כלל מה שעובר בראש ברגעים אלו הם התסריטים הפסימיים ביותר ולכן חשוב להפריד בין הרגשת תסכול וכעס לבין מה שקרה בפועל וההשפעה על העתיד. בדרך כלל ברגעי משבר אלו, זה מצב קלאסי של זריעת פחד מצד מדיה פיננסית וכמובן שהאינטרנט היה מוצף בתסריטים שליליים על מה הולך לקרות ואיך ריצי’ארד שולט על 80% מזכויות ההצבעה ולכן יש פה סיכון לא מבוטל ואיך כל מה שכתבו עליו לא נכון ויש לו הרבה שלדים בארון.

לאחר שרשמתי את כל העובדות בדף נוכחתי לדעת שהסיכון בהשקעה כנראה גדל במעט אבל בטח לא מצדיק סגירת הפוזיציה. יזמתי שיחה עם הIR של החברה וגם הם טענו שהעסק מתנהל כרגיל ללא שום השפעה. שוב אם חשבתי לפני שבועיים שהעסק הוא מעולה ויכול לצמוח סביב  25-30% עוד הרבה שנים, אני לא רואה את זה משתנה בעקבות הפרשה. הסיכון היחיד שראיתי הוא הפסקת הקשר מצד טנסנט (ואפליקציית הWechat) אבל לטענת קשרי משקיעים של ,JD החברות עובדות צמוד על הרבה נושאים, ונכנסו יחד למספר מייזמים ולכן כנראה הקשר העסקי ימשך -אבל אי אפשר לדעת בוודאות של 100 אחוז.

מה שעוד יותר מעניין בעקבות ההתכתבות עם מספר משקיעים בחו”ל גיליתי שמי שמוביל את פיתוחי הענן של JD הוא בכיר לשעבר במיקרוסופט שהוביל את כל מחלקת הענן במיקרוסופט. הוא טוען שJD הופכת לשחקן מוביל בתחום עם 330 אלף לקוחות, ולכן אולי יש אופציות נוספות לאפסייד נוסף. למטה אפשר לקרוא ציטוט ממגזין מחקר על המיצוב של  JDבתחום הענן:

Under the leadership of Shen Yuanqing, Jingdong Yun Gaoge rushed into the corner to overtake. In July 2018, Forrester, the world’s leading research organization, released the report “The Forrester Wave: China’s Full-Stack Public Cloud Development Platform Vendor Evaluation in the Third Quarter of 2018”, and Jingdong Cloud was named “Outstanding Performer”. In the fourth quarter of 2016, 18 months ago, Forrester’s positioning of Jingdong Cloud was only a “challenger

לאחר כל המחקר המשלים שעשיתי, אני ממשיך לחשוב שההשקעה עדיין אטרקטיבית מאוד רק זולה יותר, ולכן החלטתי לקנות גם אופציות לעוד חצי שנה, שכן מבחינת סיכון/ סיכוי כנראה האופציות היו עדיפות בשיא הפניקה

אני אמשיך כמובן לכתוב עוד שני פרקים על החברה ואעדכן במידה ויהיו התפתחויות חדשות

בזמנים כאלו תמיד טוב להיזכר בציטוט המצויין של פיטר לינץ:

“There is always something to worry about. Avoid weekend thinking and ignore the latest dire predictions of newscasters.  Sell a stock because the company’s fundamentals deteriorate not because the sky is falling”

 

בעוד מספר ימים אעלה פוסט של ביקור שעשינו אני ודני שוורץ שותפי בקרן בחברת שוהם ביזנס, יש הרבה תובנות מהביקור. בנוסף בעוד מספר שבועות אעלה גם פוסט עדכון על הדוח של טלסיס והביקור שנעשה באתר החברה אז יש למה לצפות.

אתם גם מוזמנים לבקר באתר המחודש שלנו   www.kepler-capital.com
שתהיה לכולם שנה טובה מאושרת ובעיקר בריאות

7 thoughts on “עדכון קצר על JD

  1. נועם

    תודה מארק מעניין מאוד.
    בתור משקיע בחברה שגם קרא המון על jd והתבאס מהידיעה הזו. אז באמת כמו שכתבת, ברגע שזה שקע אני בטוח שהחברה ערוכה והדרך סלולה לעוד הרבה שנים, עם ובלי ריצרד למרות שאני חושב שהוא ימשיך כרגיל.
    החברה נסחרה לפני 4 שנים ב27 דולר קצת אחרי ההנפקה ממש כמו היום רק שהיום החברה עם פי 4 מכירות ופי 8 בערך ב”שירותים ואחר” עם שולי רווח גבוהים והחלק הזה עדיין צומח מאוד מאוד מהר.
    יש להם הרבה סגמנטים מאוד מעניינים, האונליין לאופליין לדוגמה, עוזרים לחנויות/ רשתות במיקום ובתוכן של חנויות איפה כדאי לפי אוכלוסייה, העדפות צרכנים וכו..
    כתבה על זה מהבלוג של החברה..
    https://jdcorporateblog.com/how-jd-uses-big-data-to-take-offline-partners-retail-businesses-to-the-next-level/
    עוד דבר חדש שציינו במסיבת עיתונאים האחרונה רבעון 2 לגבי המחסנים שלהם. הם מקבלים במחיר מוזל קרקעות ובונים חלק מהמחסנים על מנת למכור לחברות אחרות שגיידי תנהל את המלאי והמשלוחים ותקבל דמי ניהול. הם כתבו שתוך 6-12 חודשים יתווספו מיליארדי יוהן לרווח הנקי על מכירה של 2 מיליון מטר מרובע של מחסנים מתוך ה12 שהם מחזיקים. אם זה יעבוד הם יוכלו להרוויח גם מהתחום הזה ולא מעט.. לא רק זה גם השולי רווח יעלו עם ניצול טוב יותר של המחסנים שלהם עצמם ולא אלה שימכרו אחרי שהיו בעודף בנייה זמני עם הצטרפות גדולה של מוכרים מצד שלישי שימכרו דרך גיידי.
    מארק ציין את הענן שיכול להיות “אופציה” מעולה מתוך החברה גם עם שולי רווח גבוהים ויש עוד הרבה “אופציות” חבויות שיכולות להיות מעניינות מאוד שכרגע אף אחד לא ממש מתמחר אותן.
    החברה נסחרת היום במכפיל מכירות של 0.45 בערך על 2019..
    לפי דעתי 7 5 שנים קדימה הרווח הגולמי יתקרב לשווי שוק היום של 40 מיליארד ואולי יעבור אותו והתזרים מזומנים יהיה משמעותית גבוה מהיום.

    Reply
    1. מרק Post author

      הי דניאל אתן לך דוגמה,
      עבדתי בחברת הייטק שיצרה לפני 9 שנים מוצר מצליח מאוד. הצלחנו למכור את המוצר לחברה ענקית בארהייב במחירים דמיונים וכמויות יפות מאוד. עכשיו יכולנו תאורטית לצמצם חזק בR&D ולהשאיר קבוצת תמיכה ושיווק ואז היינו רואים מכפילים חד ספרתיים נמוכים על שווי החברה. מצד שני יכולנו להשקיע המון בR&D ולנסות להביא עוד מוצר מוצלח לשוק ואז היית רואה מכפיל נמוך. מה עדיף -הכל תלוי בהחזר על הפיתוח של הR&D
      לגבי מכפיל בJD אני חושב עכשיו זה בכלל לא רלווניטי. אני יודע שזה לא בדיוק מתאים לתפיסת השקעות ערך אבל אם אני חושב שהחברה יכולה להיות עם הכנסות של פי 5-10 תוך פחות מעשור אז המכפיל היום לא מעניין אותי
      מעניין להבין כאשר העסק ריטייל מגיע לשלב הmature איזה שוליים הוא יכול להשיג ויש לא מעט דוגמאות מהעולם בשביל להגיע להחלטה מושכלת על גובה שולי הרווח בשלב שהעסק כבר לא צומח 30-40 אחוז בשנה

      Reply
  2. איחטיאנדר

    מהדו”ח האחרון נראה שהצמיחה מאטה והולכת דרומה מ-20%. מה דעתך מארק?

    ואגב, תתקין SSL לאתר 🙂

    Reply
    1. מרק Post author

      הדוח היה קצת חלש אבל בהתאם לציפיות (לפחות שלי) JD עדיין חזקה בכל התחום של המוצרי אלקטרוניקה שיותר מושפעים מהאטה. מבחינתי חברה שנסחרת במכפיל 0.25 על המכירות וצומחת מעל 25% זה בסדר גמור. גם אמזון ב2012 ו2013 צמחה רק 28% ו22% בהתאמה. הצמיחה לא לינארית בחברות האלו. חשוב להבהיר JD זאת לא חברה שצריך להסתכל עליה רבעון אחרי רבעון (את זה בוא נשאיר לאנליסטים), אלה יותר להאמין בסיפור ולמה הם יכולים להגיע.

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *