מעבר על חברות חלק-א

By | אפריל 7, 2022

מזמן לא כתבתי בבלוג, היה לי איזה מחסום כתיבה, ואני רוצה לחזור ולכתוב מספר פוסטים מנומקים במקום ציוצים ):. קודם כל אעבור על החברות שכתבתי עליהן בשנה שעברה ונראה מה מצב העניינים שם. לאחר מכן, אשתדל לכתוב על מספר חברות חדשות ומעניינות.

שנת 2021 הייתה מוצלחת מבחינת התשואות. מבחינת התפתחות בהשקעות אני חושב שהמשכתי לעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי, ובנוסף יצרתי עוד קשרים עם משקיעים מוכשרים מאוד, מה שאני חושב יוביל לשיפור נוסף בהמשך הדרך.

 חברות שכתבתי עליהן חלק א

חברה ראשונה שכתבתי עליה בשנת 2021 הייתה שירותי בנקאות שב”א לינק לפוסט המקורי

 

מחיר בזמן כתיבת התזה 1200
מחיר ב-5.4.2022 2560
תשואה מכתיבת הפוסט 113%

 

בהחלט אחת ההשקעות המצליחות בשנת 2021. בפוסט המקורי חזיתי רווח נקי של 37 מיליון כאשר החברה עקפה את התחזיות שלי, והרוויחה סביב 45 מיליון. כאשר רוח גבית הן ממעבר למסופי EMV והן אימוץ התשלומים הדיגיטליים תמכו בעליות בנוסף החברה קיבלה חשיפה גדולה והתעניינות ממשקיעים מעבר לים.

מחשבות קדימה

החלטתי לממש את האחזקה במחירים של 2800-2900, כשחשבתי שהמחיר הוגן לחברה שאני מאוד אוהב, אבל יש לה את הבעיות שלה כמו העדר בעל שליטה, רגולציה מוגברת, ועליה מאסיבית בהוצאות הפרדת מס”ב לצד צמיחה מתונה יותר בהכנסות. יכול להיות שהמנכ”ל החדש יצליח לשלב שירותים חדשים על פני הפלטפורמה הקיימת מה שיוביל לצמיחה נוספת בהכנסות, אבל במכפיל 23 על הרווח בלי צמיחה מוגברת בשורה העליונה אני מעדיף להיות שמרן יותר ולראות האם זה מצליח מהצד.

ברן

מחיר בזמן כתיבת התזה 803
מחיר ב-5.4.2022 1090
תשואה מכתיבת הפוסט 36%

 לינק לפוסט המקורי

למרות התשואה היפה מרגע ההשקעה שלי בחברה אני חושב שהתזה לא עבדה לפי הציפיות שלי. בהחלט חשבתי שהמימון לפרויקט באפריקה יסתיים סביב מרץ-אפריל 2021 וזה לא קרה. בנוסף, גם התוצאות של החברה בישראל היו מתחת לציפיות שלי. לאחרונה החברה הודיעה על מספר פרויקטים מעניינים אבל זה יצטרך לבוא לידי ביטוי בהמשך ונצטרך לראות שכל ההודעות האלו באמת מתממשות לרווחים.

מחשבות קדימה

החלטתי לנצל את המחירים הטובים ולממש את ההשקעה שכן המחיר התקדם והתזה לא. אם הפרויקט באפריקה יצא לפועל החברה זולה מאוד בהחלט.

 אפסילון נט Epsil.At

מחיר בזמן כתיבת התזה לפני ספליט 1:4 7.2
מחיר ב-5.4.2022 7 (28)
תשואה מכתיבת הפוסט ~300%

 לינק לפוסט המקורי

לפעמים כל מה שצריך זה למצוא השקעה טובה לאכול ציפורניים ולא למכור אותה. זה מה שקרה באפסילון, שגם זיהיתי הזדמנות נדירה וגם יכולתי לשים פוזיציה גדולה שכן מדובר בעסק מצוין. החברה עמדה בכל הציפיות שלי ואף מעבר וגם מכפיל הרווח התרחב מ-12 ל-22.

מחשבות קדימה יש רק בעיה אחת עם אפסילון, אני אוהב את החברה יותר מדי וזה מאוד מסוכן לשיקול הדעת. יש שם את המייסד בעלים בין החזקים שפגשתי שמחזיק 60% מהחברה, יש רוח גבית מאוד חזקה לעסק, והחברה עדיין לא יקרה. לכן אני ממשיך להחזיק, למרות העליות החדות, שכן יש לחברה עוד המון מקום לצמיחה ושיפור רווחים. אני מצרף לינק למצגת המשקיעים האחרונה שהחברה פרסמה ביום אנליסטים שלה

לינק למצגת

ערך פיננסים

מחיר בזמן כתיבת התזה 8000
מחיר ב-5.4.2022 2500
תשואה מכתיבת הפוסט 68%-

 לינק לפוסט המקורי

ערך פיננסים הייתה ההשקעה הכי גרועה שלי בישראל מאז שהתחלתי להשקיע. כאשר אני קורא שוב את הפוסט שלי אני מזהה שם כמה כשלים לוגיים. אני חושב שמה שהוביל אותי לטעות הזאת הוא המצב המנטלי שבו הגעתי לפגישה עם נאור אליהו, אחרי כמה חודשים של תשואות מטורפות, הצלחות מסחררות דוגמת סידאון, סיטייר ובראג שעלו במאות אחוזים בכמה חודשים, וגרמו לי לזנוח את הזהירות שבדרך כלל מאפיינת אותי.

המצב המנטלי של זחיחות פגש מספר סיפורים מדופלם (ואני עדין פה) בדמות נאור אליהו, שהפיק לאוויר משפטים כמו ערך פיננסים תהיה חברה של מיליארד עד סוף שנה, אפ-קפיטל תהיה הצלחה מסחררת, יש לקוחות בדמות סופר פארם, ויזה ומאסטר קארד עומדים בתור, נגדיל את התיק בחדות, נמכור את נקסט ג׳ין מבטן מלאה ועוד פנינים רבות. כל ההבטחות שלו היו מנותקות מהמציאות, ולא מגובות במספרים בדוחות ואני כשלתי במבחן הזהירות בתור אנליסט.

לזכותי אציין שנפגשתי שלוש פעמים גם עם המייסדים של אפ-קפיטל, וגם חשבתי שהסיכוי שלהם להצליח לא רע בכלל. מה שהפיל אותי בפח וגרם להגדיל את ההשקעה מעבר לפוזיציה קטנה, וגם לחשוף את ההשקעה זה הדיווח של ערך פיננסים על הגדלת ההשקעה באפ, לאחר סיום פיתוח הפלטפורמה ותחילת עבודה מול לקוחות. הודעה זו גרמה לי להבין שבעצם הסיכון ירד משמעותית. אני לא משפטן, אבל לדעתי הדיווח הזה היה מטעה מאוד, זאת לשון ההודעה:

תחילת פעילות מסחרית כאמור לעיל, החברה מתכבדת לדווח כי אפ-קפיטל השלימה את אבן הדרך השנייה והאחרונה, בכך שאפ-קפיטל התקשרה בשני הסכמים לשימוש בתוכנה הפיננסית עם צדדים שלישיים בלתי תלויים באפ-קפיטל או בחברה. משמעות עמידת אפ-קפיטל באבן דרך זו, היא כי היא מתחילה למעשה בפעילותה המסחרית. אפ-קפיטל תספק לשני הלקוחות הראשונים שלה שירותי תפעול וביצוע של עסקאות הקדמת תשלומים מול ספקים שונים, בהיקף חזוי של מיליוני ₪ מידי חודש” לינק לדיווח.

כל בר דעת שקורא את הדיווח מבין שיש פה הסכם, צפי לפעילות של מיליונים בחודש, ושהסיכון ירד ואפ-קפיטל הפך מעצם היותו סטארט-אפ לחברה שמתחילה לתת הלוואות – מיותר לציין איך כל זה הסתיים.

לקחתי בחשבון בזמן ההשקעה המקורי כישלון ב-אפ-קפיטל, אבל הנחתי שבמקרה כזה החברה תצליח לצמוח בתחום של אשראי שיצדיק את השווי. גם בתחום הזה החברה נכשלה בשנה שכל החברות האח”ב עפו לשמיים, הגדילו מסגרות אשראי ואת התיקים. גם הסיפור שנאור סיפר במצגת האחרונה שהם מתמחים בהלוואות מיוחדות זה לא הסיפור שסופר לי בפגישות הראשונות. ביטול מסגרות בבנק, לקיחת מסגרת אשראי בריבית רצח ממור, בזמן שנאוי רוצה לחלק כסף ורק מחפש מי ייקח הלוואות הדליקו אצלי מספיק נורות אדומות.

מחשבות קדימה

אני לא רוצה להיות שלילי מדי, ואני מקווה שהחברה תצליח, אבל החלטתי להתמקד בחברות שאני מאמין בבעל השליטה. בסביבת אמון כזו, אני לא יכול להיות בעל מניות, למרות המחיר שירד משמעותי. טעות זו מזכירה לי תמיד שהמצב המנטלי כמשקיע חשוב וצריך לפעול מהר יותר כאשר נורות הסכנה נדלקות.

גילוי נאות: אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ”ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קפלר קפיטל ו/או הכותב מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

פרסום מידע זה אינו מהווה הצעה לציבור להשקעה בשותפות. ההשקעה בשותפות הינה על בסיס הצעה פרטית בלבד, בכפוף למגבלות כמפורט בהוראות הדין החל, ולפי שיקול דעתו המוחלט והבלעדי של השותף הכללי.

 

9 thoughts on “מעבר על חברות חלק-א

  1. יעל

    תודה רבה מעניין
    לא כתבת בסוף על חברות מעניינות חדשות …
    זה יהיה בפוסט אחר/נוסף ??
    תודה

    Reply
    1. מרק Post author

      כן יהיה עוד פוסט עדכון, ואז מקווה כמה חברות חדשות

      Reply
  2. שחר

    מה המצב עם קומפיולאב? איך לדעתך העסק מתקדם שם?

    Reply
  3. עופר

    תודה מרק, מעניין כרגיל.
    יש אולי עדכונים לגבי אנדור שהיתה מעניינת בזמנו?

    Reply
  4. אלון

    מארק תודה,
    איך בא לידי ביטוי נושא הסחירות של אפסילון?
    גם לאחר הספליט נראה כי קיים חוסר מכיוון שהבעלים מחזיק מעל 60 אחוז.

    אימך חושב כי זה חסרון למניה?

    תודה.

    Reply
  5. אסף

    הי מארק. מה היה הסיפור עם ערך והפינטק שלהם? זה הסתיים?

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *