עדכון דוח רפק

By | אוגוסט 23, 2020

רפק פרסמה דוח רבעון שני ביום חמישי והשוק נבהל והוריד את מחיר המניה. אחרי שקראתי את הדוח בשקט ודיברתי עם החברה החלטתי לעדכן בפוסט קצר.

קודם כל, גם לפי כל מה שקראתי וגם בשיחה עם הנהלת רפק, הובהר שההפסד ב-MRC הוא חשבונאי בלבד ואין לו שום השפעה מעבר, לא על תזרים, לא על מאזן ולא על המצב הכספי של החברה (לפי הנהלת רפק) .לכן, אני חושב שצריך לנטרל אותו כאשר מעריכים את השווי של החברה. בנוסף, החברה תוסיף הערה בדוחות הבאים שיהיה קל יותר להבין את הנושא.

הסיבה להפסד נוצרה בגלל שהחברה לקחה הלוואה ביורו והצמידה חלק מההכנסות ליורו. הסיבה לקחת הלוואה ביורו הייתה הריביות האטרקטיביות שהחברה קיבלה. החברה תשקול בעתיד להחליף את ההלוואה אם תצליח להשיג מימון באותם תנאים.

מבחינה עסקית בMRC דווקה הדוח היה מעולה, החברה עשתה EBITDA של 135.6 מיליון שקל ותזרים חופשי של 117 מיליון בחציון, אחרי תשלום ריבית של 10 מיליון שקל. כלומר, חלקה של רפק אנרגיה בתזרים  היה 45 מיליון שקל והחלק של רפק תקשורת 22 מיליון שקל. מה שעוד מעניין שלחברה הייתה ביקורת הרבעון, שהם יכולים להפעיל את התחנה באמצעות סולר (לחברה צריכה להיות יכולת לספק חשמל מסולר במקרה של בעיה בהספקת הגז) וזה גם פגע בהם בכמה מיליונים. לפי החישובים שלי וגם לפי הנהלת החברה, MRC נמצאת מעל התחזיות שהיו להם כאשר הם ניגשו למכרז.

בתחנות הצפוניות, החברה עשתה EBITDA של 41.5 אבל זה היה לפני חיבור קיטור בסוף הרבעון השני והרווחיות בקיטור היא דרמטית גבוהה יותר. לכן יש צפי לשיפור ב-EBITDA. הצפי שיעשו השנה תזרים לפני החזר החוב של 60-70 מיליון שקל.

לפי החישובים שלי, רפק תקשורת תעשה 27-28 מיליון תזרים נקי לבעלי מניות בשנים הקרובות. כמובן שחלק מהתזרים ישמש את חברת הבת לפעולות יזמות.

לפי הנהלת החברה ביטול בניה של תחנות כוח חדשות יעזור בקביעת מחירי חשמל גבוהים יותר ולכן זו התפתחות חיובית מאוד לרפק.

באלמור היה רבעון קצת חלש, אבל בגלל שחלק מהפרויקטים בתחום של אנרגיות מתחדשות התעכב בגלל מגפת הקורונה. רוב הפרויקטים חזרו לפעול ולכן הצפי הוא לשיפור ברווחים ברבעונים הקרובים. בנוסף אלמור לא גבתה כסף על חלק מעבודות הנדסיות שהיו חלק של פרויקט גדול והכיוון הוא לשנות את הגישה הזאת מה שיעזור בשיפור הרווח התפעולי.

היה רבעון מצוין בתחום של יעוץ וסחר עם עליה ברווח ובהכנסות.

סיכום

לדעתי, החלק של רפק תקשורת ברפק אנרגיה שווה לפחות 400 מיליון שקל (שמרני מאוד), הן לפי מכפיל תזרים חופשי (נטו) של 15 והן לפי הערכת שווי שג’נריישן פרסמה, אם לוקחים מקדם היוון סביר בהתאם לחברות אחרות כמו אופיסי ודוראד.

חברת אלמור נסחרת, אבל גם שם אני חושב שהשווי נמוך, ולכן אני מעריך שנראה עליה. לפי החישובים שלי אלמור שווה כ-100 מיליון שקל לרפק.

תזרים נטו מפרויקטים סולאריים של 2 מיליון שקל אני לוקח במכפיל 15 וזה שווה עוד 30 מיליון שקל

יעוץ וסחר לפי מכפיל 8 תפעולי שווה 70 מיליון שקל

אם ניקח 15% הנחה על שווי החלקים נקבל שווי שמרני של 500 מיליון שקל לרפק תקשורת או אפסייד של ,55% וגם במחיר הזה יישאר עוד המון בשר בגלל פעילויות יזמות של החברה.

פעילות

יצור חשמל אלמור סולארי יעוץ וסחר

סך הכל

שווי לרפק תקשורת -מ’ שקלים

400

100 30 70

600

#לקרן קפלר ולי באופן אישי יש אחזקה בניירות המוזכרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *