סיכום השקעות בבלוג בשנתיים האחרונות.

By | ינואר 23, 2020

מאוד עניין אותי לחזור שנתיים אחורה ולבדוק מה קרה בכל ההשקעות שכתבנו עליהן בבלוג. ולעדכן מה קרה בחברות שנתיים אחרי. אחת הבעיות ברישום בלוג השקעות היא שפעמים רבות שופטים אותך מיד לאחר פרסום התזה, ולא מחכים מספיק זמן לראות איך התפתחה התזה. אם המניה ירדה 20% בשבועיים שאחרי הפרסום, זה מיידית אומר שאין לכותב מושג על מה הוא מדבר. אני שופט את עצמי בכל תזת השקעות בזמן מינימלי שנע בין שנה וחצי לשנתיים. לעסק לוקח זמן לעשות את השינוי או לחילופין לשוק לוקח זמן להבין את השינוי. אחרי כל מכירה של מניה, אני מנסה לסכם מה עבד בתזה ומה לא עבד וכך כל הזמן לנסות להשתפר. ככל שעובר הזמן אני מבין שבשוק ההון כל הזמן לומדים דברים חדשים ותמיד שואלים איך לא עשיתי את זה לפני ככה וככה שנים.

אני המבקר הגדול ביותר של עצמי ואני תמיד מנסה להבין מה לא עבד בתזה שפרסמתי. אני חושב שבתהליך הלמידה זיהיתי 2 דפוסים שמאוד פגעו בי לאורך הזמן:

  1. לפעמים אני מאבד את הסבלנות לחכות להתפתחויות חיוביות, ואני מוכר מוקדם מדי את המניות. יש הבדל עצום בין לזהות קטסטרופה כמו שמכרתי בזמנו את המניות של אינטרסרב או פלייבי, לבין למכור את JD לפני הזמן בגלל חוסר סבלנות. אחד הכללים שאני מנסה ליישם, שאם נכנסתי להשקעה ואין קטסטרופה, לא אמכור לפחות שנה גם אם המחיר או מה שהחברה עושה עדיין לא השתפר. חוץ ממצב בו מצאתי הזדמנות נדירה שאני לא יכול לפספס, ואין לי מזומנים פנויים.
  2. הורדת חשיפה למניות שעלו הרבה בזמן קצר. לפעמים מניה עולה 60-70% בכמה שבועות ויש רצון להקטין חשיפה, שכן המניה יכולה לחזור אחורה חלק מהעליה. אני עובד על הנקודה הזאת של להבין לאן החברה הולכת מספר שנים קדימה, ופחות מה המניה עשתה בחודש האחרון – אבל אני חייב להודות שאני עדיין חלש בנקודה הזאת.

החברות שכתבתי עליהן ב-2018: המונד, שוהם, טלסיס, פלוס500, פייסבוק, JD

חברות שכתבתי עליהן ב-2019: FFI, שגריר, פייטון, אטנטו, וסינאל.

סיכום:

הכוכבות

שוהם – ללא ספק המניה שעלתה הכי הרבה מאז שכתבתי עליה. לינק לפוסט המקורי.

מחיר המניה בזמן פרסום התזה: 25.09.2018 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
245 920 278%

 

אין הרבה מה להוסיף על שוהם חוץ מתודה גדולה לשלומי ארדן שהמשיך כל השנה לתזכר לי כמה החברה אטרקטיבית וליואב אורון שהפנה את תשומת ליבי לראשונה לחברה. אומנם במהלך השנה העברתי חלק מהחשיפה לאופל (שביצעה פחות טוב אבל גם עלתה המון), אבל לפני חודש בערך השתכנעתי סופית ששוהם עדיפה כרגע, וחזרתי להיות חשוף לענף רק דרך שוהם ויונט (לאחרונה) שאכתוב עליה בהמשך. אני חושב ששוהם יכולה להגיע לתיק של 600 מיליון שקל תוך שלוש שנים ולכן מאמין שיש עוד אפסייד גדול בחברה על אף העליות החדות במחיר המניה.

טלסיס – טלסיס עוד מניה שביצעה יפה מאוד במיוחד ב-2019 לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 5.06.2018 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
3650 9000 136%

 

הפעילות בואריסייט המשיכה להשתפר וכמו כן המכפיל של טלסיס התרחב מעט שכן לא מעט גופים גילו את המניה. לפי דעתי החברה נסחרת במכפיל 15 על השנה שזה כבר לא מאוד זול ולכן צימצמנו משמעותית את הפוזיציה. עדיין אם ואריסייט תמשיך את הצמיחה החזקה שלה יכול להתברר שמכרנו מוקדם מדי אבל יש לא מעט רעיונות אחרים שלפי דעתנו אטרקטיביים יותר.

 

פייסבוקלינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 16.12.2018 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
135 210 55%

הפוסט נכתב במקור על ידי דני. אני חושב שזאת הייתה הזדמנות יוצאת דופן בסביבת המחירים שקנינו בהם ורק חבל שלא היינו אגריסיבים הרבה יותר. בגלל העיוות המטורף שיש בניהול הפאסיבי, אני חושב שיכולות להיווצר הזדמנויות סופר אטרקטיביות גם במניות הגדולת. קיבלנו לא מעט תגובות שליליות מה יש לקרן קטנה לחפש בפייסבוק אבל אנחנו פה בשביל לעשות כסף ולא בשביל חיזוקיים חיוביים ואני בטוח שיש הרבה משקיעים שלא מסכימים עם הדרך שלנו.

ככה ככה או שעבר מעט מדי זמן

JDלינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 27.8.2018 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
31 37 20%

מייד אחרי שכתבתי את הפוסט הראשון על JD ריציארד מנכ”ל החברה הואשם באונס מה שגרר תגובה שלילית מאוד במניה ויצר הזדמנות כניסה נוחה בהרבה. אחרי שנת אחזקה ואחרי שהמחיר היה סביב 33$ החלטתי שלא הערכתי נכון מספר דברים בתזה. במיוחד את הצמיחה של Pinduoduo שאומנם מתחרה בסגמנט אחר של מוצרים זולים, אבל עדיין התחרות נראתה לי אגרסיבית מדי. מה שעוד הבנתי, שבגלל שאני לא גר בסין, אני לא אוכל להבין את הדינמיקה של מי קונה בפלטפורמה של עליבאבא, מי קונה בפלטפורמה של JD ומי בפלטפורמה של Pinduoduo. אני חושב שיש אופק צמיחה לחברה אבל אני משתדל בשנה האחרונה להשקיע בחברות שיש לי יתרון מידע מובהק ולכן החלטתי למכור.

 

המונד לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה4.12.2018 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
1.93 1.9 0%

כמה חודשים לאחר פרסום התזה, מניות החברה עלו יפה מאוד לאזור ה-$2.6, מאז המחיר חזר אחורה את כל העליה ונשאר שם. התאכזבתי מהחברה שהמשיכה להשקיע עוד ועוד במכונות במקום להוריד את המינוף כפי שתכננתי שיקרה. החלטתי שיש הזדמנויות יותר טובות ומכרתי את מניות החברה.

 

FFI לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 5.2.2019 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
20 25 25%

 

בערך חודש אחרי שכתבתי על החברה החברה פרסמה אזהרת רווח שהוריד את המניות ב40% (תמיד אמרתי שיש לי תזמון כתיבה מדהים). לאחר שהמניה ירדה לפחות מ-12 פני, נוצרה הזדמנות מדהימה במניה שניצלתי אבל לא מספיק. החברה תיקנה את רוב הירידה חודש אחרי זה ונמכרה ביוני בלי שאפילו ראינו עוד דוח ): . אין לי הרבה מה לספר על ההשקעה שכן בכלל לא בילינו עם החברה יותר מכמה חודשים.

פייטון לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 16.7.2019 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
6.2 6.6 6%

כתבתי על החברה ביולי ומאז החברה פרסמה דוח שאולי היה מעט מאכזב אבל לשפוט את פייטון לפי דוח אחד זה לפספס את הנקודה. אני חושב שלחברה יש אופק צמיחה ארוך ולא משלמים על הצמיחה הזאת. גם אם נניח שהחברה תרוויח בחציון השני את מה שהרוויחה בחציון ראשון עדיין מדובר בהזדמנות יפה מאוד. אני רוצה לכתוב פוסט המשך על פייטון ולכן נשאיר את שאר הנקודות שגיליתי לפוסט נפרד. אני רק יכול להגיד שאם נסתכל כמה שנים קדימה אני לא רואה סיבה למה שפייטון לפחות לא תכפיל את המכירות ולכן מאמין שנראה תשואה משביעת רצון במניה.

שגריר לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 24.7.2019 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
1250 1310 5%

 

עמית שותפי בקרן קפלר כתב פוסט מאוד מפורט על שגריר. אני חושב שברבעון הקרוב תיפול ההחלטה מה גורלה של קאר2גו ואני לא רואה איך המניה לא תגיב לכל תרחיש אפשרי.

סינאל לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 5.11.2019 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
4600 4200 8%-

 

החברה פרסמה דוח רבעון 3 מאכזב בתחום של השעונים בעיקר הפעילות בארה”ב שהינה פעילות פרויקטלית ויכולה להיות תנודתית. אני עדיין דבק בהנחה שהסגמנט סולו של ישראל מייצר רווח של 6-7 מיליון וצריך להיות שווה לפחות 60 מיליון. בנוסף בכל הטירוף של הנדל”ן המניב דורסל נסחרת בשווי סביר מינוס ויכולה גם להניב אפסייד נחמד. עבר מעט מדי זמן מרגע הפרסום של התזה עד כתיבת שורות אלו אבל אני עדיין חושב שהשקעה זאת צריכה להניב לפחות 40% בשנתיים הקרובות.

אטנטו (ATTO) לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 8.8.2019 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
2.3 2.8 22%

למרות שמניות החברה עלו במעט מרגע פרסום התזה באוגוסט אני מאוד מאוכזב מביצועי המניה ואת האמת זאת חברה שגורמת לי לתסכול רב בגלל שבלי שום שינוי לפי דעתי החברה צריכה להיסחר במכפלות מהמחיר הנוכחי. החברה ממשיכה להיות מתומחרת בניתוק מוחלט מביצועים פיננסים ואני מקווה שההנהנלה תהיה הרבה יותר אגריסיבית בצמצום הפער התמחורי.

אני חושב שבחודשים הקרובים יש מספר קטליסטים שיעזרו למניה, בדמות דיווח רבעון 4 שצפוי להיות חזק תזרימית, הודעה של בעל שליטה על העברת השליטה, וחזרה לביבק מאסיבי מצד החברה.

כישלון

פלוס 500לינק לפוסט המקורי

מחיר המניה בזמן פרסום התזה 14.10.2018 מחיר המניה ב10.1.2020 תשואה מרגע הכתיבה
1300 920 28%-

אני כועס מאוד על עצמי על ההשקעה הזאת, בגלל שאני חושב שהבנתי את פעילות החברה ממש טוב והיה לי יתרון על שאר המשקיעים. לא פעלתי נכון בגלל פחד לפיספוס רווח. פלוס הייתה כוכבת של 2018, אחרי שהגיעה כבר למחיר של 2000 פני למניה. בשלב הזה צמצמתי משמעותית את הפוזיציה, אבל ממש לא מספיק, שכן הבנתי שהחברה תהיה פחות רווחית לאחר כניסת הרגולציה.

אחרי שפלוס פרסמה את התוצאות של חציון ראשון של 2018 שהיו מדהימות, מאוד הפתיע אותי לרעה התחזית שנתנו לחציון עם הרגולציה. דיברתי עם ההנהלה והם אמרו שלוקח זמן להחתים משקיעים על טפסים של משקיע מקצועי. במהלך הרבעון הרביעי, החברה דיווחה שלושה עדכוני רווח חיוביים, מה שהוביל לשאננות ולהפתעה באזהרת רווח שלילית בפרסום התוצאות בפברואר 2019. מה שעוד יותר מבאס שהירידה החדה קרתה בזמן שאני בחופשת סקי וצריך להבין בין לבין את השתלשלות העניינים, ולהגיב לדוחות השליליים של מספר גופים שהוציאו עדכון תחזית. האירוע הזה ממש הרס לי את חופשה.

לאחר שחזרתי לארץ קבעתי פגישה עם הנהלת החברה והבנתי עוד יותר את המודל החדש. לאחר שהבנתי את הכוח הרווח האמיתי ובאיזו סביבה הכוח רווח הזה מושג מכרתי את כל הפוזיציה במחיר של 790-800 פני. אין משהו יותר מבאס מלמכור חברה שאתה ממש אוהב בחצי מהמחיר שהיית יכול למכור רק חודש לפני -אבל זה מה יש ומי שלא מוכן לקבל מציאות חדשה לא יכול להצליח לטווח ארוך.

לאחר פרסום אזהרת רווח של הרבעון הראשון מניות החברה נפלו מתחת ל-500, מה שיצר הזדמנות די טובה וניצלתי את הפניקה לבנות פוזיציה במניה. כרגע לפי דעתי החברה נסחרת במחיר ההוגן שלה. כמובן שהתשואה שהשגתי בהשקעה מאז שהתחלתי להשקיע שם סביב 350 פני היא מדהימה, אבל עדיין אני חושב שהייתי צריך לפעול הרבה יותר טוב בהשקעה הזאת.

 מבט קדימה

את האמת לאחרונה יש המון השקעות שאני ממש אוהב והתיק שלי ותיק של קרן קפלר הוא בין הטובים שאני זוכר מאז שהתחלתי להשקיע זה די מדהים שלמרות כל העליות בשווקים עדיין יש הרבה השקעות מענינות. למשל יש לי בתיק חברה שנסחרת במכפיל 1.5-2, שהייתה רווחית בכל שנות פעילותה וצפויה להגדיל את רווחיה בשנים הקרובות, הזכרתי בטוויטר שלי את המניה GAN.L שהתחלתי לכתוב פוסט על החברה אבל המניות עלו במעל 100% תוך חודשיים, בנוסף יש עוד הזדמנויות שאכתוב עליהן בהמשך. בחודשים האחרונים חרשתי את הארץ מבאר שבע (כן יש חברות שהמשרדים שלהן בבאר שבע) ועד לצפון בפגישות עם חברות, ואני יכול להגיד שיש בישראל הזדמנוית ממש יפות רק צריך להבין מה מחפשים.

חשוב לציין שאיני לא יועץ השקעות ויכול לטעות בניתוחים שלי. בנוסף לי ולקרן קפלר יש אחזקה בחלק מהחברות שהוזכרו.

13 thoughts on “סיכום השקעות בבלוג בשנתיים האחרונות.

  1. שלומי ארדן

    סיכום יפה מרק!
    תודה על הפרגון ואני בהחלט חושב שאתה פועל נכון בהתמקדות בחברות בהן ניתן להשיג יתרון ידע.

    Reply
  2. עומרי ולורט

    קשה לקבוע מה התמחור הנוכחי של טלסיס/וואריסייט על 2019. נע בין 10-15 אבל זה לא כזה קריטי.
    צריך לקרות הרבה כדי שואריסייט תצמח פחות מ-25% לשנה בשלוש השנים הקרובות והכנסותיה לא יכפילו. (מחצית 1 2019 צמחה 50%). והיא עושה זאת בצורה רווחית להדהים.
    נתח השוק הגלובלי שלה עדיין זעיר והיא רק לאחרונה הופכת לעסק גלובלי אמיתי עם מערך שיווק ומכירות ראוי.
    הדיבידנד שטלסיס חילקה בינואר מדגים תשואת דיב’ סביב 7% ב-2020. מדהים לחברה שצומחת כל כך חזק.

    Reply
  3. מיקי

    יהיה נחמד לחזור גם לתגובות בפוסטים.
    טענתי בתגובה לפוסט שלך על פייסבוק שווסטרן דיגיטל הרבה יותר זולה ולמעשה ״כסף על הרצפה״, בטח בהשוואה לפייסבוק.
    אני מציע לבדוק מה מחיר המניה שלה היום.
    גילוי נאות, מכרתי את ווסטרן לפני מספר חודשים ברווח לא קטן אבל לא ניצלתי את מלוא העלייה.

    Reply
  4. מיקי

    מרק,
    לגבי FFI, יופי של רעיון, גם אני בועט בעצמי על כך שלא הוספתי לאחזקה אחרי שנחתכה ב 40%. בסופו של דבר הרווחתי כ 40% על ההשקעה במספר חודשים בזכותך. תודה.
    מצד שני המשפט שלך “אנחנו פה בשביל לעשות כסף ולא בשביל חיזוקים חיוביים” הוא אמירה אומללה שלא מוסיפה לך ולמגיבים פה כבוד.
    ראשית, מי שבא לעשות כסף, הופך כל אבן ומתייחס ברצינות גם למגיבים לפוסט שלו, ולא כאל להקת מעודדות. רוב המגיבים כאן, וגם בבלוגים אחרים הם משקיעים אינטילגנטיים, עם רעיונות טובים ועצות ששוות המון כסף. חלקם מאוד מוצלחים ולפטור אותם כ”נותני חיזוקים חיוביים” מזלזל בהם. מאוד.
    באופן ספציפי אני מדבר על תגובה שלי שהציעה לך באופן ענייני ומסודר ללכת לבדוק את ווסטרן דיגיטל על פני פייסבוק. זכותך לא לחשוב כמוני או לא להסכים. אבל שנה אחר כך כשווסטרן דיגיטל הכפילה עצמה ואילו פייסבוק השיאה “רק” 50%, אין מקום לאמירה שחצנית שכזו.
    נכון, יכול להיות שווסטרן פחות טובה, או שהיה לי מזל, או שאף אחד לא יכול לדעת בנקודת זמן מה יהיה. המינימום שאתה יכול לעשות כשאתה מסתכל אחורה כדי ללמוד זה גם לבדוק את הפידבקים ואיך פספסת מתנה של 100% מתחת לאף. אם לא עשית את זה אתה מוסיף חטא על פשע. מה שבטוח ככה לא מתנהג מי “שבא לעשות כסף”.
    ועוד נקודה ברשותך, שביעות עצמית כזו לא יכולה לבוא ללא שקיפות. איפה התשואות? כל הבלוגרים הרציניים מפרסמים תשואות וביצועים. מגדיל מכולם שלומי ארדן שמפרסם אחזקות *לפני* שהוא מסכם אותן.
    עשית כסף? מברוק. אתה הולך נגד הזרם עם “הדרך שלך”? תהיה שקוף ותפרסם תשואות. אחרת איך נדע אם זה מוצלח או לא?
    בקיצור תעשה לעצמך טובה ותמחק את המשפט הזה, לא רק שהוא לא מוסיף לך כבוד, הוא לא נכון ומוכיח שלא באת לעשות כסף.
    מיקי

    Reply
    1. מרק Post author

      הי מיקי,
      אני מסכים,
      אפילו לא זכרתי שרשמת את הרעיון וזה באג רציני ): אשמח כמובן שאנשים ישתפו את הרעיונות שלהם או שיעבירו ביקורת ענינית ואני מסכים שצריך להפוך יותר אבנים. זאת ביקורת שיש לי על עצמי שלא עבדתי מספיק קשה השנה ואני שואף לשפר את זה אבל נשאיר את זה לפוסט אחר

      Reply
    2. עומרי ולורט

      מיקי – ראשית, פייסבוק עשתה 67% מתחילת 2019 ועד היום. לא 50%.
      שנית, להשקיע בעסק עם חפיר דועך כמו ווסטרן דיגיטל זה לחלוטין לא תפוחים לתפוחים מול השקעה באחד משניים-שלושה המודלים העסקיים החזקים בעולם (פייסבוק).
      ברור לי שהתמחור הסטטיסטי בווסטרן היה זול יותר כשכתבת את הדברים. אבל עצם זה שהיא עלתה 100% לעומת 67% לא מוכיח כלום. יש מאות מניות שעלו יותר מכך בשנה האחרונה, אז מה זה אומר? לא הרבה.
      השאלה מה הקונביקשן שיכלת לפתח בהשקעה בכל אחת מהחברות לפני שנה.
      אתה עצמך ההוכחה לכך – מכרת את ווסטרן בטרם עת בדיוק בגלל חוסר היכולת שלך להבין מתי הבעיות העסקיות יכישו. אז כמה באמת התשואה שלך בווסטרן גבוהה מהתשואה שעשה משקיע בפייסבוק באותה נקודת זמן? סביר שלא מספיק כדי לטרוח להעיר למרק פה בפוסט.

      את פייסבוק משקיע שעשה את העבודה יכול בכיף להחזיק ל-5 השנים הקרובות, אפילו עם החשש מאליזבת וורן במירוץ לנשיאות.

      Reply
    3. מרק Post author

      מיקי אתה יודע שלי בתור מנהל קרן אסור לפרסם תשואות אישיות או את הרכב התיק עם הקצאה לכל פוזיציה בבלוג. אם אתה חושב שאני פועל בחוסר שקיפות סבבה אז אני חושב שהגעת למקום הלא נכון מבחינתך ויש המון בלוגים אחרים שיוסיפו לך ערך הרבה יותר
      שיהיה בהצלחה

      Reply
  5. מיקי

    עומרי,
    אני מסכים שפייסבוק זו אחזקה לטווח ארוך יותר ווסטרן היתה יותר הזדמנות פז לטווח קצר שממש התחננה שנרים אותה מהרצפה. אני גם מודה שלא עשיתי את כל שיעורי הבית על ווסטרן ולכן מיהרתי לחתוך.
    הנקודה שלי, שהבהרתי בתגובה השניה, היא לגבי המשפט השחצני וחסר הקבלות ״באתי לעשות כסף ולא לקבל חיזוקים חיוביים״. מי שמתייחס למגיבים כאן כאל להקת מעודדות ולא הופך את כל האבנים שמונחות לפתחו לא יכול לכתוב משפט כזה. על אחת כמה וכמה שהוא לא מגובה בתוצאות. כולנו יודעים שחלק מאומנות ההשקעה היא הקצאת הון. כמה השקיע מרק בפייסבוק? אף אחד לא יודע. כמה תשואה תרמה לו ההצלחה בפייסבוק? אף אחד לא יודע. לכתוב משפט כזה שכל תכליתו היא טפיחה עצמית על השכם ללא כל קבלות מלבד מספרים יבשים זה לא רציני. מי שבא לעשות כסף מוטב לו שישמור על קצת צניעות אצלו בבלוג.

    Reply
  6. מיקי

    מרק,
    פייר אינף, אתה לא חייב לפרסם תשואות. אתה לא חייב לפרסם כלום. בלוג שלך, זכותך גם להמציא מספרים אם בא לך.
    אבל אם אתה כותב ״באנו לעשות כסף״ אז די מתבקש שכן תיתן איזה גיבוי מספרי כלשהי להצהרה הזו.
    אם מגיבים ביקרו את ההחלטה שלך, בצורה עניינית אני חייב לאמר, אז התגובה שלך נתפסת כשחצנית, קטנונית וחסרת קבלות.
    כמו שאמרתי, בלוג שלך, זכותך להתעלם ולהמשיך לעשות כסף כמו שאתה יודע.

    Reply
    1. אלון

      הי מיקי, אני חושב שהתגובות שלך לא מכבדות וחבל שאתה מתעקש להמשיך באותו הטון. הנקודה של מארק היא שבתור מנהל קרן זה בעייתי וייתכן שגם בניגוד לחוק לפרסם את אחוז ההחזקה והתשואות שלו (בהנחה שהן מקבילות לאלה של הקרן). אני מניח שאם אתה ׳משקיע כשיר׳ אתה יכול לבקש לראות את המכתבים הרבעוניים והתשואות. בכל מקרה, נותרו אוליי 3-4 כותבים ב׳קהילת הערך׳ שממשיכים לכתוב ואני מניח שרבים כמוני מוצאים בזה המון ערך ומחכים לפוסטים של מארק. חבל שמגיבים כמוך מתעקשים לבעס ולתקוף את הכותבים, גם אם משפט מסויים לא נשמע לך. תשמור את האנרגיה לפייסבוק וויינט ובוא נכבד את מארק ושאר הכותבים שכותבים שנים להנאת (ורווחת) כולנו. תודה ומקווה שנתקדם הלאה בלי לבעס את מארק ושאר הקוראים

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *