הוורנטים של GM -לנצל את הסלידה מחברות הרכב

By | אוקטובר 26, 2014

GM_General_Motors אחד הרעיונות שאני מחזיק ולא דיברתי עליו בעבר זה הוורנטים של General Motors סימבול GM-WTB שתופסים היום בערך 4 אחוז מהתיק. אני לא חובב גדול של תחום הרכב בגלל התחרות הקשה בתחום והCAPEX הגבוה שחברות צריכות להשקיע בשביל להישאר תחרותיות ולכן לא בניתי פוזיציה יותר משמעותית בGM, על אף שמדובר באחת מהחברות הזולות והאיכותיות שאפשר למצוא היום.

קניתי את הוורנטים במחיר ממוצע של 16$ ומאז הם לא מפסיקים לרדת לאזור של ה13.5$ שבו הם נמצאים היום.

תמחור הוורנט

בעבר דיברתי הרבה פעמים על הוורנטים שאני מחזיק אז אני לא אחזור על הסברים מה זה וורנט אלא רק על פרטים טכניים שקשורים להמרה שלו. מחיר הוורנט נכון ל 26.10.2014 עומד על 13.17$, מחיר הסטרייק של  GM-WTB הוא 18.33$ ,תאריך הפקיעה שלו הוא 10 ביולי 2019  ומחיר המניה של GM מסתובב סביב ה30$. כלומר הוורנט ברובו כבר בתוך הכסף ובעצם אני מקבל פה מינוף של פי2 על מניית GM (כל דולר עליה של מניית GM הוורנט יעלה 2 דולר).

למה אני חושב ש מניית GM זולה ומה הוא כוח הרווח האמיתי של GM

בחודש האחרון עברתי על דוחות ומצגות של לא מעט חברות רכב החל מGM, פורד, פיאט,טויוטה …מה שבלט בכולם הוא התחזיות האופטימיות. המשותף לכל חברות הרכב שהם צופים צמיחה מתונה של סביב ה5% בשנה בצפון אמריקה, התאוששות באירופה וצמיחה מוגברת בסין. לפי דעתי GM מיוצבת טוב בכל השווקים שכן היא השחקן החזק בארה”ב ובסין.

אז מה הוא כוח הרווח של GM נכון להיום (ללא צמיחה)

היום GM מרוויחה בשמרנות ולאחר התאמות סביב ה10 מיליארד דולר בשנה לפני הוצאות ריבית ומיסים (EBIT) לפי הפירוט הבא:

רווח בצפון אמריקה –8 מיליארד דולר בשנה;

הכנסות הון מסין(GM הקימה שותפות בסין ומקבלת דיוידנדים) –2 מיליארד דולר;

אירופה +אפריקה+דרום אמריקה+מזרח התיכון+פיננסים ~ 0;

GM כמעט לא משלמת מיסים בגלל ש יש לה נכסי מס גדולים. לצורך השמרנות ניקח שGM משלמת מיליארד דולר מזומן למס ( GM שילמה בשנים עברו פחות מ700 מיליון דולר, מסים במזומן)

 כלומר החברה היום מרוויחה סביב ה 9 מיליארד דולר על שווי שוק של 50 מיליארד (מכפיל קצת מעל 5)

לפי דעתי המכפיל המייצג של GM הוא בסביבות 10 ולכן שווי שוק של סביב ה 80-90 מיליארד היה מייצג יותר.

אז למה המניה נסחרת בכזה דיסקאונט? הריקוליים (החזרת מכוניות לתיקון) מאוד פגעו בGM בחודשים האחרונים. זה היה בחדשות בכל העיתונים ואין כמו חדשות רעות בשביל מומנטום שלילי במניה. גם הDowngrade שהחברה קיבלה מאנליסט רכב במורגן סטנלי לא עזר למניה. האנליסט דיבר על רווח של 4 דולר למניה ב2015 –הוא לא פירט איך הוא הגיע למספר הזה אבל בהתחשב בכך שGM לא צריכה לשלם מס מזומן בשנים הקרובות המספר שהוא הגיע אליו נראה לי מאוד נמוך. בשיחת הועידה שGM ערכו הם דיברו על שולי רווח של 9-10% ב2016. אם הם יצליחו לעמוד ביעד השאפתני הזה אנו נראה EBIT (שזה כמו רווח נקי) של סביב ה2.5-3 מיליארד דולר ברבעון רק בצפון אמריקה. אם אירופה תצא בשלב מסוים מהמשבר שהיא נמצאת בו ותעבור לרווחיות GM תוכל להגיע לרווח של12-14 מיליארד בשנה מה שמשקף לחברה מכפיל של פחות מ4 נכון להיום.

 סיכונים

יש כמה סיכונים שצריך לקחת אותם בחשבון כאשר משקיעים בחברות רכב. האטה כלכלית בעולם יכולה כמובן לגרום לפיחות בביקוש למכוניות כמו שראינו ב2009 (בשנה זו GM וקרייזלר פשטו רגל ופורד הגיעה לסף פשיטת רגל)ובגלל הוצאות קבועות מאוד גדולות שלא ניתן לצמצם אותן בבת אחת, החברות עוברות להפסדים גדולים שיכולים לגרום לפשיטת רגל. נכון להיום המאזן של GM מאוד חזק והחברה מנוהלת בצורה אחראית אבל עדיין הסיכון של החלשות כלכלית זה סיכון מהותי ובגלל זה אני לא מוכן להקצות סכומים משמעותיים להשקעה בחברות רכב.

התפוצצות הבועה בסין – שוק רכב שצופים שיהווה מנוע צמיחה הוא השוק הסיני שGM מאוד חשופה עליו. אם תהיה האטה כלכלית בסין, GM תפגע הכי קשה מכל חברות הרכב.

סיכום

בהינתן תנאים נורמליים בכלכלה העולמית והתאוששות קלה באירופה אני לא רואה סיבה למה שווי השוק של GM לא יגיע ל80מיליארד דולר ברגע שהסנטימנט השלילי יחלוף. כלומר מחיר המניה יהיה סביב ה50 דולר ומחיר הוורנט סביב ה30 דולר.

5 thoughts on “הוורנטים של GM -לנצל את הסלידה מחברות הרכב

  1. Boomshiko

    מכפיל EBIT של 9 זה זול לדעתך? לדעתי לא ממש… ולצפות שהמכפיל יעלה בשביל להרוויח מההשקעה זה לדעתי סיכון גדול! בנוסף נראה שהם מהוונים פחות מה CAPEX שהם מוציאים בפועל, כך שתזרים המזומנים בפועל נמוך מהרווח הנקי…

    Reply
  2. אורי

    היי
    תודה על הסקירות המעניינות
    לוורנטים של GM בניגוד לוורנטים אחרים אין התאמה לדיוידנדים ולפיכך פחות אטרקטיביים (ופחות פרמיה)
    לכן ניתן לחשוב על ליפים במקום וורנטים ולגלגל אותם ביותר זול
    33.00 $GM160115C00033000 2.23
    אפשר לגלגל 3 פעמים בחצי מחיר?

    Reply
  3. איציק

    החשש שלי מהחברה זה האיכות הנמוכה של המוצר. בארץ המיצוב שלהם נמוך

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *