מכתב יולי 2013

By | אוקטובר 19, 2013

שלום לך,

כפי שהסברתי במכתבים הקודמים כמידי כל חודש אעדכן על נושאים מעניינים בשוק ההון. הרבה מאוד אנשים פנו אלי ובקשו שאפרט את תיק ההשקעות שלי ואין הזדמנות טובה יותר מלפרט את תיק השקעות מאשר במכתב סיכום למחצית ראשונה של 2013.

שימו לב, המניות שאפרט עליהן אמנם הביאו תשואה יפה בשנה האחרונה, אבל אין  הפוסט הזה מהווה המלצה לקניית נייר ערך כזה או אחר, משום שכפי שהסברתי במיילים הקודמים – ישנן הרבה מניות טובות בשוק, אך מה שחשוב זה “לתפוס” אותן בתזמון נכון, כלומר בזמן שהמחיר שלהן בשוק נמוך מערכן הפנימי ( לפי חישובים שאני עושה על סמך הדוחות הכספיים שלהן) חשוב גם מאוד להבין את תזת ההשקעה מאחורי כל מניה על מנת שלא לפחד מירידות במחיר המניה וכמו כן להבין באיזה מחיר כדאי לממש את האחזקה.

בכל מקרה, אף פעם אל תשקיעו באף מניה רק על סמך המלצות אנליסטים כאלו או אחרים, אלא תקראו ותנתחו לעומק את הדוחות הכספיים שלהן. ( בעתיד אפרט יותר על ניתוח  דוחות כספיים).

מחצית ראשונה של 2013 הייתה מאוד תנודתית. הפתיחה של השנה הייתה חזקה מאוד אולם בסוף הרבעון הראשון החלו לעלות שוב חששות מכיוון סין והפסקת רכישות האג”ח על ידי הפד ושוק המניות הגיב בעצבנות רבה לחדשות אלו.

ת”א 100 הניב תשואה של 0.13% , S&P הניב 13.3%  והתיק שלי הניב במחצית הראשונה של 2013 27% . מקיץ 2012 תיק שלי עלה בערך 65%.

היו לי מספר השקעות מאוד מוצלחות ברבעון הראשון וגם מספר טעויות שעשיתי שאפרט עליהם בהמשך הרשומה וברשומות הבאות.

כבר מתחילת הרבעון רוב התיק (70%) שלי הושקע ב4 מניות (רמי לוי וחילן הישראליות וGS WFC, בארה”ב).

על עף שת”א 100 דרך במקום, המניות הישראליות בתיק שלי ביצעו יפה מאוד. את מניות רמי לוי מכרתי במאי השנה בשער 170 ברווח של 32% מתחילת השנה. מניות חילן הניבו 25% מתחילת השנה (כולל דיוידנד של 4%), ומניית אחים נאוי שקניתי בכסף שמימשתי ברמי לוי הניבו בערך 15% בחודש וחצי.

בארה”ב – כתבי האופציה של וולס פארגו (לשנת 2018) שעודנה אחת מהאחזקות העיקריות שלי הניבו 36.7%, מניית WFC הניבה בערך 23% (כולל דיוידנדים) ומניית GS הניבה 19% מתחילת השנה.

ההשקעה שהניבה את התשואה הגבוהה ביותר (170%) במחצית השנה הייתה ההימור נגד הין היפני שכתפתי עליה בהרחבה במכתב הקודם.

פעולות בתיק ההשקעות במהלך 2013

 

אחרי שהתפנה סכום כסף גדול כתוצאה ממימוש מניות רמי לוי (15% מהתיק),CSCO וOPAP היוונית, קניתי מניות של מספר חברות חדשות:

  • אחים נאוי-בישראל
  • CNRD-בארה”ב
  • פורד מוטורס-בארהי”ב
  • AAPL-בארה”ב (שהחלטתי למכור לפני שבועיים ברווח של 4% בערך)
  • ·         DTG-באנגליה

 

 בנוסף המשכתי לחזק את ההשקעות העיקריות שלי ובעיקר את כתבי האופציה של וולס פארגו וGS

פירוט התיק לתאריך 1.07.2013

שם המניה

אחוז מהתיק

ישראל

חילן

10%

אחים נאוי

7%

דיסקונט

3%

                      ארהייב

WFC-WT

15%

GS

15%

WFC

13%

CNRD

5%

F

3%

AIG-WT

2%

Others

3%

אנגליה

DTG.L

2%

ARGO.L

3%

Other

USD/JPY

1.5%

Cash

16.5%

הסבר על מניות עיקריות התיק

 

כפי שאפשר לראות מפירוט של התיק ההחזקה הכי גדולה שלי היא WFC ש 28% מהתיק מושקע במניות וכתבי האופציה לשנת 2018. אני מאמין שבעוד שנתיים שלוש WFC תיסחר בסביבות ה55-60 (היום 41.5 דולר) דולר לפחות ולכן כתבי האופציה יסחרו בסביבות ה26 דולר (היום 13.5 דולר) וזו הסיבה שחלק כה גדול מהתיק שלי מושקע בחברה זו. בנוסף במהלך הרבעון השני של 2013 התחלתי להמיר מניות של WFC לכתבי האופציה של החברה על מנת להגדיל את התשואה בעתיד.

GS– היום GS נסחרת סביב ההון העצמי שלה (150 דולר). אני מעריך שבעתיד כאשר GS תגדיל את התשואה על ההון והסביבה הכלכלית תמשיך להשתפר היא תסחר במחיר של 2Xהון עצמי ולכן הפוטנציאל בGS עדיין מאוד גדול והחברה מאוד זולה.

חילן – זו חברה שכתבתי עליה כבר באחד המכתבים הקודמים. החברה משיגה תשואה מדהימה על ההון מחלקת דיודנד של 8% ונסחרת במכפיל רווח של 11. אולם החברה היא לא זולה כמו שהייתה לפני שנתיים כאשר התחלתי לקנות את המניות שלה אבל עדיין טומנת בחיקה פוטנציאל רב.

על מנת לא להעמיס על הקוראים אתייחס  לעוד מספר מניות ברשומה הבאה.

 חשבות להמשך

בשנה וחצי האחרונות התיק שלי רץ מאוד חזק קדימה. אבל כשאני בוחן כל מניה ומניה בתיק שלי הן עדיין נראות לי מאוד זולות. אני מאמין שהתיק שלי יתקדם יפה מאוד במהלך השנים הקרובות אם כי קשה לי להעריך אם אוכל לשחזר את התשואות משנה וחצי האחרונות

שמחתי לקבל, שאלות רבות מכם במהלך החודש, ואני מזמין אתכם להמשיך להתיעץ לשלוח שאלות גם בהמשך.

בברכה

מרק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *