מכתב אוקטובר 2013

By | אוקטובר 19, 2013

שלום לך,

הסתיים הרבעון השלישי של 2013. S&P הניב תשואה של 19.6% מתחילת השנה, FTSE  (המדד הבריטי) הניב תשואה של 9.5% ו ת”א 100 הניב תשואה של 6.5 אחוז כאשר התיק שלי הניב תשואה שקלית (מתחשבת בפיחות הדולר) של 29% מתחילת השנה . אין ספק שאם לא יקרה משהו קיצוני, 2013 תהיה עוד שנה מוצלחת למשקיעים.

פעולות בתיק ההשקעות: לפני כמה ימים מכרתי חלק ממניות חילן, זו הייתה המניה הראשונה שהמלצתי עליה במכתבים שאני שולח אליכם (מי שהיה קונה את המניות לאחר ההמלצה שלי היה זוכה לתשואה של 40 אחוז בחצי שנה). את רוב מניות חילן קניתי ב2011 סביב שער 16 ומכרתי בשער 27.5  (תשואה של 70 אחוז בשנתיים).  מדובר בחברה איכותית מאוד שגם במחיר הנוכחי טומנת בחיקה פוטנציאל רב. אבל גם בגלל שהנתח שלה מהתיק שלי התקרב ל15 אחוז וגם בגלל שיש הזדמנויות אטרקטיביות אחרות החלטתי לדלל את ההשקעה. כיום לאחר המכירה חילן תופסת בערך 7 אחוז מהתיק שלי. אין ספק שכאשר מוצאים חברה איכותית (תשואה גבוהה על ההון) הנהלה טובה וחפיר (יתרון תחרותי) סביר, שגם נסחרת במכפיל רווח חד ספרתי צריך “להעמיס” וכמה שיותר.

חברה נוספת שמכרתי הרבעון את המניות האחרונות בה (ב 8.7 יורו למניה) היא  OPAP(מפעילת לוטו) היוונית. זאת חברה שבחנה היטב את מערכת העצבים שלי. הרעיון הגיע אלי מאסף נתן המנהל המוכשר של  שותפות עדן. כבר מהתחלה התאהבתי בחברה. תשואה גבוהה על ההון, בלי חובות, הנהלה איכותית מונופול יחודי וכל הטוב הזה במכפיל רווח מגוחך של 5. הבעיה הייתה שב2011 כל מה שקשור ליוון נראה כמו סוף העולם. וכך קרה שחודשיים אחרי שהתחלתי לקנות את המניות סביב 4.5 יורו, התרסקה החברה ב-30 אחוז. אין ספק שבשביל להצליח בשוק ההון צריך לנטרל את הפחדים ולדבוק ברעיון אם אתה מאמין ובטוח בו. וכך מצאתי את עצמי מחזק את הפוזיציה עד לכ8% מהתיק סביב ה3 יורו למניה . התנודתיות במהלך השנתיים הייתה כמו רכבת הרים. אבל כפי שכתבתי בעבר, לתנודתיות וסיכון אין קשר ממשי ובשום שלב במהלך השנתיים לא היה חשש מפשיטת רגל או בעיות מימוניות בחברה. בסופו של דבר התשואה הממוצעת על השקעה זו הניבה סביב ה 100% בשנתיים.

רעיונות חדשים

כפי שהזכרתי במכתבים הקודמים קניתי מניות בחברות EBIX, ו HAT.L (שהספיקה כבר ליפול מעל 15 אחוז בחודש)  וכמו כן הוספתי עוד כ 1% משווי התיק בחברת CONRAD.

פתיחת שותפות (קרן) השקעה

במהלך השנים האחרונות, הרבה אנשים שרואים את התשואות שאני עושה דרך קבע בשוק ההון,פנו אלי בבקשה לנהל להם את תיק ההשקעות. ההתעניינות מאוד מחמיאה לי. למעשה בכדי שאוכל לעשות זאת, ישנם מספר בירורים רגולטוריים הכרוכים בפתיחת עסק מהסוג הזה וברגע שיתאפשר אני מבטיח לעדכן אתכם עם כל הפרטים.

פתיחת בלוג

לאחר שמספר אנשים פנו עלי לגבי פתיחת בלוג, זה עוד נושא שאני מתכוון לעבוד עליו בשבועות הקרובים. בבלוג אני מתכוון לפרסם את המכתבים שאני שולח וכמו כן לנהל את תיק ההשקעות עם עדכונים חיים שיהיה יותר נוח למעקב ואפשר לעוד אנשים להיחשף לעולם ההשקעות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *