מבט לאחור על 2016

By | דצמבר 29, 2016

שנת 2016 מתקרבת לסיומה. זה הזמן לסכם את מה שקרה השנה וגם לתת סקירה קטנה על החברות שכתבנו עליהן בעבר.

בתחילת דצמבר שותפות קפלר קאפיטל החלה את פעילותה רשמית אחרי שסיימנו את כל הסאגות הבירוקרטיות. אפשר לקרוא עלינו באתר החברה http://www.kepler-capital.com/

כפי שאתם בטח זוכרים, שנת 2016 החלה במפולת בחודשים ינואר פברואר, באמצע השנה היה את הברקזיט ולקראת סוף השנה היו הבחירות בארה”ב. אין ספק שהתנודתיות חגגה והיה צריך הרבה אורך רוח במהלכה בשביל לעבור את השנה בצורה טובה. על אף כל הסקפטיות, התחזיות הפסימיות על קריסת השווקים שנתנו לא מעט מומחים, ושינוים פוליטיים מרחיקי לכת, שנת 2016 תיזכר בחיוב בקרב המשקיעים.

באופן אישי היו לי מספר טעויות השנה שפגעו גם בתשואה האישית וגם בשותפות כמו לדוגמה שמכרתי מוקדם מדי חלק גדול מהוורנטים בJPM וב PNC וקניתי מניות של בנק אוף אמריקה. השיקול העיקרי היה שעל אף שאני חושב שחברות הפיננסים זולות אני לא רוצה להיות מוגבל בזמן למימוש התזה. השינוי הזה עלה לי בכמה אחוזים בתשואה.

בנוסף מכרתי מרוב התלהבות ופחד גבהים את האופציות על גולדמן ובנק אוף אמריקה וגם את הוורנטים שהיה לי ב Zion בנק ממש בתחילת מימוש הפוטנציאל שלהם רק בשביל לראות אותם עולים עוד פי 10 ופי 4 בהתאמה. חוסר הסבלנות הזה כבר עלה לי ממש הרבה כסף כפי שכתבתי בפוסט הקודם.

במבט לאחור כנראה גם מכרתי מוקדם מדי חלק גדול מהאחזקה בתדיראן סביב ה70-75 שקל.

למדתי השנה שאני צריך להיות יותר סבלני בפעולות בתיק ולתת יותר זמן לתזות להבשיל.

בצד החיובי אני יכול  לציין את ההחזקות שלי במניות ואופציות של פיאט ובחברת Vsec שבהן לא דיללתי כמעט את הפוזיציה על אף העליות .

למדתי השנה ששוק ההון הוא מקום מדהים, אתה יכול  לעשות לא מעט טעיות במהלך השנה ועדיין לסיים אותה בתשואה סבירה. כנראה שאם הייתי עושה את אותה כמות השטויות בשוק העבודה המסורתי, כבר היו שולחים אותי מזמן הביתה.

סקירה קצרה על חברות שכתבנו עליהן בעבר.

פיאט

השנה כתבתי לא מעט על פיאט. על אף שהמחיר חזר עכשיו למחיר מתחילת השנה אני שמח שקניתי הרבה מניות במחירים של 5.8-6 דולר. בנוסף קניתי גם אופציות כפי שכתבתי בזמנו שעלו די יפה מאז. אני עדיין חושב שהחברה מאוד זולה ויש כמה קאטליזטורים ב2017 שיכולים להמשיך לתת רוח גבית למניה.

כרגע לא רואים ירידה משמעותית במכירת כלי הרכב בארה”ב (כפי שחזיתי), אירופה ממשיכה לצמוח בקצב דו ספרתי ומתחילים לראות אור בקצה המנהרה גם בדרום אמריקה. בנוסף ברבעון הרביעי פיאט התחילה לייצר את הגיפים בסין ובברזיל מה שיוביל למחיר אטרקטיבי ולגידול חד במכירות. תוסיפו את הדגמים החדשים של אלפא רומיאו ומזרטי –אז יש למה לצפות גם ב2017.

Vsec

על ויסק כתבתי אי שם בשלהי 2015, מאז מחיר המניה עלה בכמעט 80%. כרגע החברה נסחרת במכפיל מייצג של 12 אחרי התאמות. מה שאני לא אוהב שם זה שעל אף הצמיחה המרשימה בהכנסות לא רואים כמעט צמיחה ברווח בגלל שכנראה המכרזים שהם משתתפים בהם בתחום הפדאראל התחרות מאוד גדולה והם מוכנים לעבוד בשוליים אפסיים. אני מקווה שזה ישתפר ברבעונים הבאים. אבל בשביל גילוי נאות מכרתי לאחרונה מעל לחצי פוזיציה בחברה באזור המחירים 40-42 .

רולס רויס

על רולס רויס כתבתי גם ב2015. מאז מניות החברה הספיקו לרדת בחדות ולחזור חזרה. מנכ”ל החברה עשה כמה שינוים תפעוליים מעניינים כמו צמצום כוח אדם, איחוד חטיבות ויצירת שדרת ניהול יותר קטנה. הקדשתי לחברה לא מעט מחשבה השנה והתחלתי לפקפק ביכולת החברה לבצע את השינוים הדרושים בשביל לחזור לצמיחה רווחית בזמן סביר. החשבונאות המסובכת, עיקוב בהזמנת מנועים, בעיות בקווי יצור ומחירי נפט נמוכים שמעקבים את המעבר למנועים יעילים יותר גרמו לי לצאת מהאחזקה לאחרונה. יצאתי ברווח סביר (גם אחרי שלוקחים בחשבון את הפיחות בפאונד). אני עדיין חושב שהחברה לא יקרה אבל מרגיש שיש הזדמנויות יותר מעניינות ופחות מסובכות בממלכה.

יש כמה אחזקות מעניינות שהוספתי לתיק במהלך השנה אבל רובם באו ממנהלי קרנות אחרים כך שאני מרגיש פחות נוח לכתוב עליהם. לאחרונה התחלתי לחקור חברה ישראלית מעניינת (ומוכרת בישראל) שירדה עשרות אחוזים בגלל מעבר משלב צמיחה לשלב הערך ואולי זה יבשיל לפוסט בחודש הקרוב.

בנוסף לחברות שכתבתי עליהן בבלוג, היו גם כמה חברות ששותפי דני שוורץ כתב עליהן:

 

Vealls Limited

על החברה הזו כתבתי לראשונה ב 24/5/16 פה, ופה, בישיבת בעלי המניות האחרונה הודיעה היושב ראש החדש שמייסד החברה הלך לעולמו, זו המחשבה הראשונה שעברה במוחי לאחר ההחלפה, היושב ראש החדש חזר שוב והצהיר שהיער בצרפת נמצא בהליכי מכירה מתקדמים, ושהוא מתכוון למכור גם את הקרקע באוסטרליה. מבחינתי תזת ההשקעה המקורית עדיין מתקיימת ההנהלה החדשה עדיין מתכננת להנזיל את נכסי החברה מה שיגדיל את המזומנים ויצמצם את שווי השוק למזומנים.

שכתבתי על החברה לראשונה מחיר המנייה עמד על 8 דולר אוסטרלי , נכון ל 26/12/16 מחיר המניה עומד על 11 דולר אוסטרלי, כלומר תשואה של 37.5% במהלך 19 חודשים , או 23.7% לשנה.

Citizens Bancshares Corporation

על הבנק הזה כתבתי לראשונה ב 22/6/15 פה, ופה, הבנק מצליח להגדיל את ההון המוחשי שלו אך במקביל ההכנסות מריבית קטנות למרות שסך ההלוואות גדלות, במילים אחרות, מרווח הריבית של הבנק מצטמק היום הוא עומד על 3.29% כאשר לפני שנה הוא עמד על 3.47%, זה קורה בגלל תמהיל ההלוואות שהבנק מעניק ללקוחותיו, הייתי מצפה לראות בדיוק את ההפך מאחר ואנו נמצאים היום בסביבת ציפיות לריבית עולה, וזו בדיוק הסיבה שלאחרונה צמצמתי משמעותית את האחזקה הזאת למרות שהבנק עדיין זול ומכפיל ההון המוחשי שלו עומד על 0.48.

מחיר הקנייה הממוצע שלי היה 7.18 ונכון ל 26/12/16 מחיר המנייה עומד על 9.09, כלומר תשואה של 26.6% במהלך 18 חודשים, או 17.7% לשנה .

 

אנו מאחלים שנה אזרחית טובה לכל הקוראים ואם אתם נהנים מהפוסטים שלנו נשמח שתשתפו אותם ברשתות החברתיות בכפתור השיתוף החדש שהוספנו

 

5 thoughts on “מבט לאחור על 2016

  1. ערך מוסף

    תודה רבה על הסיכום והמשך הצלחה בשנה שבאה עלינו !
    בנושא חוסר הסבלנות שעלה הרבה בפוסט, איפה עבורכם נמצא הגבול שבין “חוסר סבלנות” לבין הליכה אחר אסטרטגיה ערכית של מכירה/קניה של נכסים שמחירם משתנה ביחס לערכם הפנימי? כלומר, אם לדוגמה המחיר של האופציות של גולדמן היה יורד ללא הצדקה, האם הפוסט היה שונה?

    Reply
    1. מרק Post author

      הי היה סיכום תשואות בשותפות אבולוציה (באוקטובר) . שותפות החדשה החלה את הפעילות בערך באמצע דצמבר אז המכתב הראשון יהי מכתב רבעוני של 2017

      Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *