החמצה שמייצרת הזדמנות, ואיך להרוויח מאות אחוזים ולהיות מאוכזב.

By | דצמבר 7, 2016

יום אחרי הברקזיט כעסתי מאוד על עצמי. לא בגלל שהתיק שלי ירד ביום אחד סכומים דמיוניים, אלא בגלל שכמה ימים לפני המשאל העלה בפני מישהו רעיון לגידור שהיה ממתן את רוב הירידה. בערב ההצבעה כאשר השווקים עלו בחדות, סוכנויות ההימורים נתנו יחס של 1:10 ליציאה של אנגליה מהאיחוד ונראה שהכל כבר סגור  כבר הייתי קרוב מאוד ללחוץ על כפתור הBuy  ולקנות אופציות Put על הבנקים האנגליים. אופציה לטווח קצר שרוב הסיכויים שהייתי מפסיד את הכל יום למחרת. רגע לפני שלחצתי על הכפתור הירוק התגנבה לליבי הרגשת הקמצנות או – למה לשלם פרמיית ביטוח על מה שהוא כל כך חסר סיכוי (לפחות לפי סוכנויות ההימורים)?

ביום המחרת השווקים רעדו, וגם משקיעים מנוסים שראו כבר ירידה אחד או שניים החלו לחשוש. מניות הבנקים חטפו בלי הכרה, שלא לדבר על אופציות ווורנטים. העתיד נראה שחור והשווקים תמחרו מצב שהעולם יכנס לסחרור, בנקים אירופיים יפשטו רגל וסוף האיחוד האירופי קרוב. הפאניקה באתרים הפיננסים געשה ועלתה על גדותיה. משקיעים שבעבר מאוד הערכתי את דעותיהם התחילו לכתוב תסריטים הזויים פרי דמיונם הקודח שלא היו מביישים את התסריטים של קוונטין טרנטינו במיוחד עם אספקת של זרימת הדם.

אחרי כמה ימים של טירוף החלטתי להתנתק מהאתרים הפיננסים והפאניקה הכללית, ולנסות לחזור לחשוב באופן ביקורתי על כל המצב. הערכתי שעל אף המצב הקצת מסובך, העולם ידע להתגבר על יציאת אנגליה מהאיחוד, וגם אם נראה עלויות נוספות למוסדות הפיננסים זה לא סיבה לחתוך את שווים בעשרות אחוזים.

ואז בשיא הפניקה חשבתי לקחת הימור שיום אחד אולי יהיה יותר טוב, מר שוק יצא מהדפרסיה ואולי אנו לא באמצע קטסטרופה.

החלטתי לבצע טרייד קטן (מספר חברים שרשמתי להם עליו קראו לו הימור) –קניתי אופציות רחוקות על גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה (שתי החברות האלו ירדו יותר מהשאר). באותם ימים כבר החזקתי אופציות לשנת 2017 אבל אחרי הברקזיט הן נמחקו כמעט לגמרי. קניתי אופציה של GS לשנת 2017 עם סטרייק 200 ב0.3 דולר, אופציה לשנת2017 עם סטרייק 170 ב3 דולר  ואופציות של בנק אוף אמריקה עם סטרייק 17 לשנת 2017 ב20סנט. השקעתי בטרייד הזה סביב ה12,000 דולר על כל האופציות החדשות.

אתם בטח שואלים אז למה אתה מאוכזב? אתה צריך להיות בהאוואי עם קוקטייל ביד!

הטרייד שאני עשיתי היה צריך להניב לי סכום דמיוני רק אם הייתי מחכה עד היום. אז איך קרה שיצאתי עם סכום נמוך בהרבה?

כאשר מניות הפיננסים התחילו לחזור לעצמם האופציות התחילו לעלות באחוזים דמיונים. וכך מצאתי את עצמי יום אחד עם פוזיציה די גדולה בנגזרים. ידעתי שמניות הפיננסים עדיין לא יקרות אבל עדיין זה כבר נראה לי מסוכן להחזיק כאלו סכומים באופציות לעוד שלושה חודשים. וכך מצאתי את עצמי מדלל, ומדלל …

בסופו של דבר יצאתי עם סכום רווח יפה מאוד של קרוב ל70 אלף דולר אבל עדיין מבצבצת אצלי בראש המחשבה לו רק הייתי קצת יותר סבלני. אז בשביל לאכול לעצמי עוד קצת את הלב עשיתי חשבון כמה הייתי מרוויח על  הטרייד לו הייתי פשוט מחכה עוד חודש. הגעתי לסכום דימיוני של 600 אלף דולר או כמעט פי 10 ממחיר המכירה הממוצע שלי.

יש לי כמה תובנות מהסיפור הזה. קודם כל להסתכל בצורה קרה על הדברים, לא תמיד כאשר המדיה מציגה הכל באור שלילי אז המצב הוא באמת כזה, ואולי ההיסטריה הכללית מייצרת הזדמנות פז.

לפעמים הזדמנות מוחמצת כמו שכתבתי למעלה מייצרת הזדמנות חדשה גדולה לא פחות.

בנוסף חשוב מאוד שמשקיע יכיר את האישיות שלו בצורה אמיתית. אני מכיר אנשים שפוזיציה גדולה בנגזרים לא הייתה מדירה שינה מעיניהם. אני כנראה לא כזה וזה בסדר. אני לא אוהב להיות מודאג מגודל פוזיציה ושהיא תפריע לי בהתנהלות היום יומית. בגלל זה לאחרונה אני נמשך הרבה יותר להשקעות פשוטות שאין דרמה בהתנהלות החברה והעתיד יותר צפוי.

דבר אחרון לסיום – אל אף שהרבה משקיעי ערך סולדים מאופציות לטווח בינוני קצר, לפעמים זה יכול להיות כלי נדיר להגדלת העושר וניצול תנודתיות גם אם ידביקו לכם סטיגמה של מהמרים

7 thoughts on “החמצה שמייצרת הזדמנות, ואיך להרוויח מאות אחוזים ולהיות מאוכזב.

  1. נועם

    במצבי קיצון אופציות זה כלי מדהים לדעתי. אני גם קניתי אופציות לגולדמן ב3.5 דולר ל2018. סטרייק 220 האופציה ירדה עד ל דולר 1 כמעט וניסיתי לתפוס עוד כמה לחזק והתקמצנתי על המחיר.. לא תפס. עכשיו האופציות ב32 דולר. מכרתי לא מזמן חלק ואני בהתלבטות אם לדלל את השאר.

    Reply
  2. שלומי ארדן

    אחלה פוסט, מאוד מזדהה.
    השקעות זה עסק מלא בחרטות גם בירידות וגם בעליות.

    Reply
  3. אלון

    תודה על השיתוף מרק, מתנחם בידיעה שאני לא היחיד 🙂 באותם ימים קניתי קצת מכל בנק, בעיקר וורנאטים של JPM, PNC וכמובן אופציות של BAC. לאחר הבחירות גם התחלתי לדלל, מי חשב שבאק תגרד את ה-23 תוך חודש, שלא לדבר על מה שקורה עם השאר. עדיין מחזיק פוזיציות קטנות יחסית בבאק ו- WFC, הבטחתי לעצמי להשאיר אותן בינתיים, לפחות עד סוף השנה

    Reply
  4. עופר

    מעניין מאד,

    אתה יכול לפרט מה עומד מאחורי המשפט הזה –
    “לפעמים הזדמנות מוחמצת כמו שכתבתי למעלה מייצרת הזדמנות חדשה גדולה לא פחות.”

    אולי פוטים על הפיננסים ?

    בהצלחנ גם בפעם הבאה

    Reply
  5. איתי

    בעבר אמרת שמכרת את כל גולדמן סאקס, וכעת מתברר שפתחת פוזיציה של נגזרים עליה. אני מתקשה להבין את זה. וגם, האם אתה שקוף במה שאתה עושה בתיק האישי שלך מול חברי הקרן שאתה מנהל? האם קנית גם שם אופציות?

    גולדמן היתה זולה (מאוד) ב 140$ ולהבנתי מכרת אז בסביבות המחיר ההוא.
    אני טועה?

    Reply
  6. מרק Post author

    טוב אחרי שהבלוג נפל בזמן שהותי בחו”ל וחזר אחרי תשלום כופר לשחזור הדומיין אני יכול להגיב בקצרה לשאלות\טענות
    עופר -דיברתי על מקרים מהעבר ולא משהו חדש. הפוטים על פיננסים זה יכול להיות מעניין אבל עדיין מגלגל בראשי את הרעיון הזה. יש דברים יותר מענינים לפי דעתי שלא עבדו טוב (עדיין) כמו הפוטים על קאטרפילר וגם האופציות קול שהיו לי על פיאט שעלו לא כל כך בחדות כמו שציפיתי.
    איתי -לא מכרתי את כל גולדמן בשותפות וזה גם מה שכתבתי בזמנו במכתב החצי שנתי רק הורדתי חשיפה במניה. בעבר החזקתי פוזיציה גדולה שם והורדתי חשיפה סביב 150 דולר וקניתי נגזרים לשנת 2018 (בשותפות לא קניתי אופציות לשנת 2017) הסיבה ברורה שחרור הון והשקעה בדברים אחרים. .אחד המניות שקניתי עלתה כבר 130אחוז ועדיין לא מאוד יקרה.
    האם מכרתי מוקדם מדי? כנראה שכן והייתי צריך למכור משהו אחר אבל שוב זו טעות בדיעבד

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *