מבט שני על סופרקום

By | דצמבר 10, 2015

הרבה זמן לא כתבתי. הרבה דברים קרו לאחרונה וטוב לחזור שוב לכתוב. אני מקווה מעכשיו לעלות את תדירות פרסום הפוסטים לפחות לפוסט בחודש.

לפני קצת פחות משנה כתבתי על סופרקום. באותה עת החברה נסחרה במכפיל רווח לא גבוה, הציגה צמיחה מרשימה והעתיד נראה ורוד. נכנסתי להשקעה במחיר סביב ה7.5 $ שהיה זול מאוד ביחס לנתונים שהציגה החברה ונתמך כמעט כולו על ידי הכנסות מלקוחות חוזרים. כלומר לפי החישובים שלי שווי המניה לא לקח בחשבון זכיה בחוזים חדשים.  במהרה החברה צדה את עיני המשקיעים והאנליסטים בחו”ל, ומחיר המניה עלה בחדות לסביבות ה13-14$.  במחיר הזה הרגשתי לא מספיק נוח עם המחיר ששיקף וודאות גדולה לזכיה עתידית בחוזה גדול (דיברו בעיקר על קניה) ומכרתי חצי מהפוזיציה בחברה.

איפה התחילו סימני האזהרה?  המשכתי כמובן לעקוב אחרי החברה בתקווה שהחברה תודיע על חוזה גדול שההנהלה דיברה עליו במהלך השנה. ואז באמצע יום בהיר אחד החברה מודיעה על הקצאת מניות? למען האמת לא הבנתי מאיפה זה מגיע שכן החברה דיברה על לעשות Buy Back  חודש ומשהו לפני ופתאום עושים הקצאת מניות? הרמתי טלפון לאורדן טרבלסי (בנו של המנכ”ל שמחזיק בתואר President Americas והאחראי על הקשר עם המשקיעים )ושאלתי אותו לפשר העניין. הוא ענה במילים יפות שהם מתכוננים לחוזה גדול וצריכים לחזק את המאזן. קצת נראה לי פישי אבל באותה עת לא פקפקתי עדיין באמינות ההנהלה.

תוצאות חלשות של רבעון שני

התוצאות החלשות של רבעון שני 2015 קצת הפתיעו אותי. ציפיתי למשהו אחר לגמרי , וגם הבנתי בוודאות די גדולה שהם כנראה יפספסו את התחזית שהם נתנו ל2015. וכאן חשוב להבהיר נקודה חשובה –אין לי בעיה מיוחדת עם חברות שמפספסות תחזית של רבעון מסוים ואני לא בונה תזת השקעה על סמך רבעון אחד או שניים, אבל בשביל לשמור על התנהלות תקינה ועל אמון המשקיעים צריך לעשות את הדברים מסודר.

אחרי פרסום תוצאות של רבעון שני, ב30 בספטמבר הלכתי ליום משקיעים של סופרקום בהרצליה ודיברתי עם מנכ”ל החברה אריה טרבלסי.

אני חייב לציין שהישיבה הייתה מאוד מכובדת במהלכה עברנו על דוחות 2014 וכמו כן דיברנו על ההתפתחויות שהיו ב2015. אריה הציג את ההתפתחויות שהיו בחברה וכמה הוא אופטימי לגבי החברה על אף התוצאות המעט מאכזבות שהיו ברבעון השני. אחרי שהוא סיים עם השיווק של החברה שאלתי “אריה אני יכול לשאול שאלה קצת חצופה” –”בטח” ענה אריה.

שאלתי אותו: “האם אתם עדיין מאשררים את התחזית רווח שנתתם ל2015 ?”

“חד וחלק כן” ענה אריה.

בשביל להבין את חומרת התשובה צריך לזכור שהתאריך ששאלתי אותו את השאלה היה ה30 בספטמבר או סוף רבעון שלישי כאשר הם כבר ידעו שהסיכוי לעמוד בתחזית שואף לאפס.

כפי שציינתי למעלה אין לי בעיה עם חברות שמפספסות תחזיות אבל יש לי בעיה קשה עם חברות שמנסות לעשות כל מיני פעלולים או ממציאות תירוצים ילדותיים בשביל לטשטש בעיה עסקית. הרי אם הנהלת החברה הייתה מוציאה הודעה מסודרת לפני פרסום הדוחות שבה הם היו מודעים על פספוס התחזית ומסבירים את המצב אז כנראה השוק היה מגיב אחרת.

ואם כבר מדברים על גניבת דעת ובעיות התנהלות אז במהלך שיחת הוועידה של הרבעון השני של 2015 הנהלת החברה טענה שיעמדו בתחזית בלי קשר לחוזים חדשים –ואז פתאום הכל נופל על חוזה חדש שאפילו עוד לא נחתם?! ושהם גם לא הודיעו עליו? –לפי דעתי מדובר לכל הפחות בהתנהלות ממש לא תקינה ואולי אפילו מעבר לזה.

אז מה עושים הלאה:

כנראה הדבר החכם שצריך לעשות הוא לסגור את הפוזיציה ולהמשיך הלאה. החברה איבדה לגמרי את אמון המשקיעים ויהיה לה קשה להחזיר אותו בעתיד. אני חושב שמעכשיו המשקיעים כבר לא יקנו את ההצהרות של הטרבלסים על זכיה בחוזה חדש שכן הרבה אנשים כבר לא מאמינים שהחוזים הללו קיימים בכלל וגם אם כן לא בטוח שהמספרים בpress release  תואמים את המציאות. החברה תישפט מעכשיו רק על סמך נתונים בדוחות ולא על סמך הצהרות בומבסטיות.

אבלתמיד יש את האבל הזה

אחרי הירידות החברה באמת זולה. גם אם נתעלם מהתחזית שהם נתנו החברה כנראה תרוויח את ה7-8 מיליון רווח נקי בשנה. אם נחסיר את המזומן אז נקבל חברה במכפיל 5-4.5 וכמובן נתעלם מהתחזית השורית שהחברה נתנה ל2016.

 מה אני עשיתי

אל אף שציינתי מספר פעמים שהבלוג לא מהווה בשום פנים יעוץ השקעות מסוג כלשהו, עדיין מספר חברים (בינם גם משקיעי ערך) ביקשו שאני כן אשתף את  הקוראים בצורת הפעולה שלי.

אז קודם כל אני מציע להתייחס לחברה בתור הימור סופר ספקולטיבי.

לפני כמה ימים מכרתי חצי מהפוזיציה שנשארה לי בסופרקום במחירים סביב ה4.84 דולר. כרגע אני לא מתכוון למכור את שארית הפוזיציה ואני לוקח סיכון סביר לאיבוד פרמנטטי של ההשקעה. אם החברה תצליח להתאושש ולזכות באחד החוזים שאריה דיבר עליהם כל כך הרבה יש פוטנציאל להכפלות גבוהות של ההשקעה.

בברכה

מרק

 

 

8 thoughts on “מבט שני על סופרקום

  1. דרך ערך

    אני חושב שתמרור האזהרה הכי גדול היה הדילול ואח”כ דו”ח רבעון שני. התכוונתי ללכת לשיחת המשקיעים אך הדו”ח הזה חסך לי את הטרחה. מזל שלי, משום שאני לא כל כך מכיר מנכ”לים של חברות ובקלות הייתי קונה את הסיפורים של אריה. כנראה שלפעמים רואים דברים טוב יותר בדוחות ובהודעות של החברה מאשר בשיחת פנים אל פנים מול המנכ”ל.

    Reply
  2. t

    למה אתה מתעסק עם חברות כאלה במקום לקנות חברות כמו
    PG / UTX/ SO / RTN וכו’

    Reply
  3. צבי

    היי מרק,

    יש מישהו ב Seeking Alpha שמדבר על תביעה שהגישו נגדם והם משום מה לא פרסמו. ידוע לך משהו על זה ?

    Reply
  4. מרק Post author

    צבי -הם עוד לא פרסמו את הדוח הרבעוני בשביל להודיעה על התביעה ובכל מקרה התביעה הזאת זאת הבעיה האחרונה שלהם
    t- בחברות שהזכרת אין שום ערך לפי דעתי הן מתומחרות בסדר גמור. אפשר להתווכח על סגנון ההשקעה שלי ולמאה אנשים יש מאה דעות שונות וזה בסדר. כל אחד משקיע בסגנון שלו.

    Reply
    1. t

      מה הכוונה “אין ערך”.
      צריך להסתכל על העולם והמציאות ולא רק על מספרים.
      ל- RTN יש ערך רב בעידן דאע”ש, זינוק של 20% בשלושה חודשים הוא הוכחה.

      Reply
  5. נועם

    t,
    קשה לי להבין למה לקנות חברות ענק במכפילים כל כך גבוהים איפה האפסייד..? איפה ההגנה?

    Reply
  6. t

    ההגנה היא שזו חברה גדולה שלא יכולה להתמוטט כמו COCO למשל.
    וחוץ מזה מקבלים דיבידנדים בדרך.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *