מכתב אפריל 2013

By | אוקטובר 18, 2013

שלום רב,

קודם כל נתחיל בהקדמה קצרה ,החלטתי לשלוח לכם מייל זה על מנת לשתף אתכם קצת בתחום ההשקעות. רבים מכם ביקשתם כל מיני המלצות למניות, או סתם לדעת איך אני משקיע ובמה אני מתעסק ,לכן החלטתי פעם בחודש לתת לכם טעימה קטנה מעולם הפיננסים. מי שזה לא מעניין אותו שישלח לי מייל חוזר ואני אוציא אותו מרשימת התפוצה.

אני אעדכן מה עובר על השווקים הפיננסים בארץ ובעולם. אני מקווה שבעזרת רשומות אלו תוכלו להבין טוב יותר את שוק ההון ,תפסיקו לפחד ממנו ואולי תסכימו איתי שפשר להרוויח לא מעט כסף לאורך זמן.

סיכום שנה

עברה עלי שנה נהדרת: תשואה של 35%!! מול 7% בתל אביב מאה ו 13.3%S&P500

שנת 2012 היית שנה תנודתית, כמו שמשקיעי ערך אוהבים. לאורך השנה היו תקופות שבהן השוק עלה באופטימיות והיו תקופות שבהן צנח בחדות בעקבות חשש מהמצב באירופה אירועי הצוק הפיסקאלי””, או בכלל כתוצאה מפחד כללי.

המקרה הזכור לי במיוחד היה במניית רמי לוי. גילוי נאות אני מאוד אוהב את רמי לוי. בכל שיחה שאני מדבר על השקעות אני מביא את רמי כדוגמה לאיך מנהלים חברה. בלי תארים במנהל עסקים, רמי לוי נותן דוגמה בניהול עסק ושגשוג כלכלי.

במהלך חודש יולי השנה צנחו מניות רמי לוי למחיר המצחיק של 88 שקל למניה. הרבה מאוד מומחים פתאום התחילו לקטול את החברה ודיברו על זה שרמי עיבד את הקסם. כתבות אלו באות לעזרת המשקיע הנבון ,שכן משקיעים פחות מנוסים או אלו שלא מבינים את החברה מתחילים למכור ולכן מתחיל לחץ מכירות המאפשר להשיג חברה מעולה במחיר מצחיק. מיותר לציין שניצלתי עיוות שוק זה לצורך קניית מניות והשגת תשואה פנומנאלית של 80% בחצי שנה רק על מניה זו.

קרן השתלמות:

החל מהשבוע התחלתי לנהל לבד את קרן ההשתלמות. כמעט לא עיינתי בדוחות שקיבלתי מקרן ההשתלמות במהלך השנים (כמה מכם עושים זאת?) ומאוד התאכזבתי כאשר ראיתי את הסכום שנצבר. במהלך 6 שנים השיגה קרן ההשתלמות (70 אחוז מניות ו30 אחוז אגייח) תשואה של 5.5% שנתי. לפי דעתי זה מאוד פושר.

 

המלצה קטנה לסיכום:

כמה מכם מכירים את מניית חילן? אני מהמר שרק אילו שסיפרתי להם על מניה זו. החברה כמעט ולא נמצאת בחדשות ולא תמצאו אותה במדורים הכלכליים. החברה שמתמחה בהפקת תלושי שכר ושרותי IT היא חברה מאד יציבה אם מאזן חזק ביותר, והדובדבן הוא דיבידנד של 8%!!! בשנה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *