מכתב אפריל-מאי 2014

By | מאי 16, 2014

שלום רב,

החודש ביצעתי מספר פעולות בתיק ההשקעות. מכרתי חצי מהאחזקה שלי באחים נאוי במחיר ממוצע סביב ה 27 שקל (את מניות נאוי קניתי במחיר ממוצע של 12 ש”ח). מדובר עדיין בחברה שאני מאוד אוהב, אבל חברה שנותנת אשראי ונסחרת במכפיל 13 בשוק הישראלי נראית לי כבר לא כל כך זולה.

במכתב הקודם סיפרתי על חברה חדשה שקניתי VSE , החברה עלתה תוך חודשיים בערך ב50% והחלטתי לדלל את ההשקעה לכן מכרתי 50% מהאחזקה. יש לי בעיה להשקיע סכומים נכבדים מהתיק בחברות שתלויות יותר מדי בהחלטות ממשלה בלי שלהנהלה תהיה יכולת תגובה אם המצב משתבש.

חברה נוספת שהחלטתי לצאת ממנה בהפסד קטן היא GY (Gen Corporation). לאחר שפניתי מספר פעמים להנהלת החברה לגבי ביאור נתונים שהם פרסמו בדוחות ולא קיבלתי שום מענה –החלטתי לצאת מהאחזקה.

עם הכסף שהתפנה קניתי עוד מניות GS סביב ה152 דולר. בעקבות התגובות שקיבלתי בבלוג לגבי אטרקטיביות הוורנטים של BAC חשבתי על הנושא עוד פעם. הגעתי למסקנה שכנראה באמת לא נראה הבדלי תשואה משמעותיים בין מניית BAC לוורנטים שלה (אני חושב שמניית הבנק תיתן תשואה של 70-80 אחוז ב3-4 שנים כאשר הוורנטים יתנו תשואה של 100 אחוז) ולכן הסיכון בוורנטים כנראה לא מוצדק, החלטתי לבנות פוזיציה במניה של BAC במקום הוורנטים. בחודש האחרון ממשתי חלק נכבד מהאחזקה בוורנטים של וולס פארגו בשביל לבנות פוזיציה במניית BAC.

דוחות הבנקים

בחודש שעבר יצאו הדוחות הרבעוניים של הבנקים בארה”ב וניצלתי את חופשת הפסח להעמיק בדוחות, לקרוא את מצגות המשקיעים ולקרוא את שיחות הועידה. האסוציאציה שעלתה אצלי מקריאת הדוחות של כל בנקים היא של אתלט שרץ עם משקולות ומקווה כבר להוריד אותם. הכוונה כמובן לריבית האפסית היום. ברגע שריבית תתחיל לעלות עקום הריבית יהיה תלול יותר והבנקים יתחילו להראות את כוח הרווח האמיתי שלהם.

למשל בWFC מדובר בערך ב220 מיליארד דולר ששוכבים בריבית של %0.37 ,ברגע שהריבית תתחיל לעלות הכסף הזה יצבור ריבית הרבה יותר גבוהה ויוסיף לכוח הרווח של הבנק.

WFC

וולס דיווח על רווח של 1.05$. כלומר הרווח השנתי של וולס יהיה בסביבות ה4.2 דולר.מניית וולס נסחרת היום סביב ה49$ או מכפיל רווח צפוי של 11.5. ההון העצמי של וולס עומד על 30$ למניה כלומר מכפיל הון של 1.6.

אני חושב שוולס תוכל להרוויח בעתיד (תוך שנתיים מהיום) סביב ה4.5 דולר למניה ותוך 4 שנים מעל ל5 דולר. אם וולס תקבל מכפיל רווח של 13 נגיע למחיר מניה במקרה הטוב סביב ה65 $. כלומר הוורנטים יהיו סביב ה31 דולר או תשואה של 65 % . אם לא נראה הרחבת מכפילים בסקטור הבנקאי ווולס תיקבל מכפיל 11-12 מחיר המניה יהיה בסביבות 60 $ והוורנט יהיה סביב ה26 דולר או תשואה של 40% בתסריט הפחות אופטימי.

JPM

ג’ פ’ מורגן דיווח על רווח של 1.28 דולר למניה או רווח שנתי חזוי יהיה סביב ה5.1 דולר. כלומר הבנק נסחר היום במכפיל של 10.5. בשביל להחליט על התמחור הראוי של JPM אני אשתמש בנתונים שהם הציגו ביום משקיעים. הם דיברו על רווח מותאם של 27 מיליארד דולר או סביב ה7 דולר למניה. אם ניתן לJPM מכפיל 12 נגיע למחיר מניה של 84 דולר. דרך נוספת להסתכל על יעד הרווח, הוא דרך התשואה להון מוחשי. היעד של JPM הוא 15-16% על ההון המוחשי. ההון המוחשי עומד סביב ה41$ ואם ההון המוחשי יגדל סביב ה3% בשנה, בעוד שלוש –ארבע שנים מהיום הרווח למניה יעמוד סביב ה 7$ כלומר מחיר מניה של JPM יהיה סביב 84 דולר. כלומר מחיר הוורנט צפוי להיות 42 דולר או תשואה חזויה של קרוב ל%100 בתסריט האופטימי. אם לא נראה הרחבה של המכפילים וJPM ימשיך להיסחר במכפיל 10 שווי הוורנטים יהיה סביב ה28 דולר או תשואה של 50 אחוז.

BAC

BAC הרוויח ברבעון הראשון (אחרי התאמות שכללו חיוביים משפטיים) סביב ה0.35 דולר למניה. כרגע BAC מיישם תוכנית התייעלות שאמורה להוסיף לרווח סביב ה3 מיליארד (25 סנט למניה). כלומר בטווח של שנה-שנתיים BAC ירוויח סביב ה 1.65 דולר. בטווח של שלוש-ארבע שנים היעד שלהם ROA-1% או ההחזר על ההון המוחשי של 14% (הם דיברו על זה בשיחת הועידה של Q4/2013) ונניח שהון מוחשי יגדל סביב ה3% בשנה,כלומר BAC ירוויח בערך 2.3 דולר בטווח של 3-4 שנים. אם ניתן לBAC מכפיל 12 נקבל שווי של 27 דולר. כלומר לפני התאמות דיוידנד הוורנטים של BAC יתנו תשואה של סביב ה80% ו אחרי התאמות סביב ה100 אחוז ב3-4 שנים בתסריט האופטימי.

לסיכום:

כפי שאפשר לראות בסיכום למעלה הוורנטים וחלק מהמניות של הבנקים עדיין נראים אטרקטיביים מבחינת תשואה וזו הסיבה שחלק כה גדול מהתיק מושקע במוסדות הפיננסים בארה”ב. בחודשים האחרונים פיצלתי את ההחזקה שהייתה לי בוורנטים של וולס פארגו בצורה הבאה :

• WFC-WT נשאר בערך 5% מהתיק.
• JPM-WT בערך 8% מהתיק.
• מניית BAC-בערך 10% מהתיק.
בחודשים האחרונים אני מרסן את עצמי לא להקצות סכומים יותר משמעותיים לוורנטים. צריכים לזכור שנשארו רק 4 שנים לפקיעה של הוורנטים. ככל שמתקרבים לתאריך הפקיעה ההשקעה נהית יותר מסוכנת. למשל בתחילת 2011 וורנטים של וולס היו משהו כמו 30 אחוז מהתיק שלי ובמהלך 2013 ו2014 הורדתי את החשיפה בהדרגה.

COCO

אי אפשר כמובן לסיים את הרשומה בלי כמה מילים על ההשקעה שירדה הכי הרבה בתיק שלי –COCO . מתחילת השנה מחיר המניה ירד כמעט ב50% בלי שדבר מה מהותי קרה בחברה. כמובן זה לא נעים לראות את האחזקה שלך נחתכת בחצי אבל מי שנמצא בתחום ההשקעות יודע שדברים כאלה קורים. הדוחות של החברה לא באמת אכזבו אותי מכיוון שניחשתי שזה מה שהולך להיות.

כמה דברים שבכל זאת הפריעו לי-

• החוב שלהם גדל-כנראה בגלל שהם עוד לא הגיעו להסדר לגבי המימון של ההלוואות ולכן התזרים שלהם נפגע ברבעון הקודם. מעניין אם הרבעון המצב ישתפר ונראה הורדה של החוב.
• הם התחילו תוכנית התייעלות אגרסיבית רק עכשיו –אני שואל למה הם לא התחילו את זה כבר לפני שנה כאשר זיהו ירידה בכל התחום.
• המזומן שלהם ירד בקצב גבוה –אני עדיין חושב שזה עניין של תזמון ברישום ההון החוזר. אבל קצת מתחיל להדאיג אותי המצב הפיננסי שלהם. איתנות פיננסית היא תנאי הכרחי בקבלת כספי הסיוע של ממשלת ארה”ב, ובקבלת אישורים רגולטורים.
לסיכום: כמה אנשים שאלו אותי במיילים האם אני מתכוון להוסיף להשקעה אחרי הירידה החדה במחיר המניה? על אף שאני עדיין חושב שההשקעה כן תצליח לאורך זמן, כרגע אני לא מתכוון להוסיף להשקעה. כל התחום נמצא בירידה מתמדת ועד שנראה איזשהו שיפור יעבור עוד זמן רב מה גם שעדיין סכום נכבד מהתיק של מושקע בcoco (מעל ל3%)

23 thoughts on “מכתב אפריל-מאי 2014

  1. מיקי

    מרק,
    איך אתה יכול להגיד ששום דבר לא השתנה בקוקו?
    תחזית הרווחים עודכנה כלפי מטה. החברה הפרה את תנאי ההלוואה כדי ליצור נכסי מס כנגד הפסדים צפויים בשלוש השנים הקרובות. החברה בינתיים קיבלה WAIVER מהבנק. אתה רוצה להגיד לי שצפית את כל המהלך הזה?
    החברה נותנת צפי של ירידה של 16-18% בכמות הסטודנטים, כלומר המשך המגמה השלילית.
    בנוסף ברבעון הקודם החברה הודיעה שאחד השותפים הפיננסים שלהם שמעניק את כספי ההלוואות לסטודנטים פורש מהשותפות איתם. קוקו הודיעה שעד שלא ימצא הסגר עם גוף חדש תהיה פגיעה מהותית בתזרים כי הם יצטרכו לתת את ההלוואות בעצמם.
    ישנן עוד הפתעות, שאני אפילו לא זוכר. חיסלתי את ההשקעה שלי שם ב 1.8 דולר ומאז אני “אורב” למניה. כל פעם כשאני חושב להיכנס שוב אני קורא את שיחת המשקיעים האחרונה ומגיע למסקנה שהבלגן שם רחוק מסיום.
    הם מבקשים ייעוץ מבנק השקעות לכיוונים אסטרטגים לעסק שלהם, נו באמת! גם את זה צפית?
    אם צפית את כל הדברים האלה אז במלוא הכבוד, בוא תתן לנו סקירה של המצב העסקי שלהם לשנה הקרובה, כי עד עתה הם מפתיעים אפילו את כל חוזי השחורות המחמירים ביותר ולא לטובה.
    מיקי

    Reply
  2. מרק ש.

    מיקי אתה לא מדייק
    החברה נתנה תחזית מעל הציפיות לרבעון הקרוב. הם לא יצרו נכס מס, הם מחכו נכס מס ובגלל זה נוצרה ההפרה. יש לזה איזושהיא השפעה על פעילות החברה?? אני לא רוצה לסנגר על Coco אבל אני אישית חושב שחברה עם הכנסות כמו של Coco צריכה להסחר במחיר גבוהה יותר.
    כל הדברים שציינת הם דברים תפעוליים ברור שכאשר חברה נמצאת במשבר הם לכ נראים טוב. אבל הם לא מסכנים את המשך פעילות החברה. הסיכום שאני אישית חושב שיכול להיות מהותי הוא רק סיכום רגולטורי וכל עוד אין התפתחויות רגולטוריות מבחינתי שום דבר מהותי לא השתנה

    Reply
  3. מיקי

    מרק,
    ההכנסות שלהם יורדות, התזרים שלהם נפגע, והם מתקנים צפי של כל שאר המדדים כלפי מטה בכל רבעון.
    לא התייחסת למהלך של יעוץ מבנק השקעות על כיוונים לעסק שלהם. זה תפעולי? זה לא נראה לך מהותי?
    תביעות בצרורות מכל הכיוונים שגם אם יסתיימו בפשרות זה משהו שנותן אותותיו בכמות הנרשמים שלא היתה גבוהה גם קודם. שאר החברות בסקטור דווקא מראות על שינוי במגמה ואלו אצל קוקו המצב ממשיך להדרדר.
    התזה שלך נשענת בעיקר על מכפיל הכנסות נמוך והן הולכות ויורדות, ולא דיברתי על כך שהם יוצאים בעור שיניהם מכל הבדיקות הרגולטוריות (אחוזי השמה ודיפולטים של סטודנטים)
    למה אתה לא רוצה לסנגר? אתה מאמין בחברה על פי הפוסט שלך, לא? כתבת בעצמך שמדאיג אותך המצב הפיננסי שלהם אז זה כנראה משהו שלא “ניחשת” כדבריך.
    בקיצור לא ברור לי, מהי התזה שלך?

    Reply
  4. מיקי

    מרק, לגבי ההערה שלך על נכס המס אני חושב שאתה טועה. מתוך שיחת הועידה:
    In assessing the need for the allowance, we considered evidence related to the likelihood that the deferred tax asset would be realized, including cumulative profitability over a 3-year period. We’re establishing the allowance because we expect to be in a 3-year commutative loss position at June 30, 2014, including both continuing and discontinued operations. The expected 3-year commutative loss is driven solely by the loss in discontinued operations.

    החברה בפירוש מייצרת נכס מס לשימוש עתידי כנגד הפסדים צפויים מפעילויות בלתי נמשכות.

    Reply
  5. Adit

    התזה היא של עידו
    אומרת שארהב תמשיך להשקיע בחינוך ותאפשר בשלב מסויים לFP להמשיך לפעול ולהרוויח ואז לקוקו יש את הנכסיןםוהאישורים לפעול.
    בנוסף ההרשמות צונחות עדיין אך ההכנסות אדירות וכם אם יצתמצמו בחצי במקביל למכירת נכסים עדיין ניתן יהיה לתמוך במניה במחיר גבוה יותר – אפילו 5
    אבל זה בהנחה שהם לא יקרסו ןיפורקו וישאירו מלא מקסיקנים בלי תעודה (במילא ב 50% נושרים)

    Reply
  6. מיקי

    Adit זה שארה”ב תמשיך להשקיע בחינוך לא אומר כלום על התוצאות התפעוליות של חברה ספציפית.
    הסקטור יכול לחזור ולפרוח וחברה פלונית עדיין תיסגר כי היא לא מנוהלת נכון או עוברת על החוק או ישללו ממנה אישורי הפעילות או תידרש לשלם סכומים אסטרונומיים בהסדרי פשרה לתביעות שעומדות ותלויות כנגדה. קוקו עדיין צריכה למשוך סטודנטים, לצמצם את הנכסים הרעילים והלא מתפקדים שלה, להילחם ברגולציה ותביעות (כדאי לשים לב שבתקופה הנוכחית בקשות לפתיחת תוכניות לימוד חדשות מצד החברה נענו בשלילה).
    אולי נראה מפנה ברבעון הקרוב. קוקו מבטיחים לרשום רווח שנתי (הרבעון הקרוב, השני ב 2014 הוא האחרון לשנה הפיסקלית של קוקו) של 0.11 דולר (לפני הפסדים על פעילויות מופסקות והוצאות חד פעמיות). כלומר רווח של למעלה מ 15 סנט למניה ברבעון הרביעי.
    נחיה ונראה.

    Reply
  7. Adit

    נכון
    אם החברה תשרוד יש סכוי טוב. גם מכירת נכסים יכולים להטיס את המניה לתקופה קצרה. התביעות לשמחתינו הם להמון אוניברסיטאות. מבחינה תפעולית ההנהלה מאוד מאכזבת אבל אין לצפות מחברה של דולר להנהלה מצטיינת. זה אחת מהמניות שניתן להחזיק כחלק מפיזור גבוה על TURNAROUND

    Reply
  8. עופר

    מיקי, לגבי נכס המס אני חושב שאתה טועה.
    תסתכל על דוח רווח והפסד ותראה

    Provision for income taxes
    69,637

    מחושב כהפסדהפרשה. זה לא בדיוק יצירת נכס מס אלא מחיקת מס בהתאם לציפיות שלא יהיה רווח תואם כך שלא יהיה ניתן להשתמש בנכס מס זה.
    נראה שמרק צודק.

    אני דווקא חושב שדווקא בגלל צלילת המניה יחס הסיכון סיכוי נותר טוב. החברה בקשיים עצומים אבל מתומחרת ברצפה, מה זה ברצפה במרתף , עוד מעט פורץ נפט.

    מעבר לכך , אני הייתי ממתן את הטון שום דבר לא קרה.
    זה בלוג לומד ומפיק לקחים כמו הרבה בלוגים אחרים.
    אף אחד לא חייב לאף אחד שום דבר, ומי שרוצה לפתוח בלוג משלו כי הוא משקיע דגול בעצמו מוזמן לעשות זאת בכל רגע.

    Reply
  9. מיקי

    עופר, החברה רשמה הפסדים “על הניר” כדי לייצר Allowance כך על פי דבריה המפורשים. נראה ששנינו מבינים את העניין לאשורו מבלי להיצמד יותר מדי לטרמינולוגיה.
    מחיר המניה ברצפה ובאמת יש כאן סיכוי/סיכון לא קטן.
    לא התכוונתי לעלות בטונים, זה אכן בלוג לומד ומאוד עניין מהי התזה של מרק לגבי החברה במיוחד במחיר הנוכחי.
    בתגובה קודמת מרק כתב כי “הוא לא רוצה לסנגר על קוקו”. למה? זה לא מובן לי.
    הוא מחזיק 3% מהתיק שלו כדבריו ומעניין אותי לשמוע את דעתו על החברה והזווית האישית שלו כפי שהוא מבין את סיכוייה להיחלץ מהבור שאליה היא נקלעה.

    Reply
  10. Adit

    מיקי
    למה אתה מצפה לתשובות השקעות זה גם סטטיסטיקה – פיזור מסויים על חברות בתמחור נמוך ולקוות שזו לא מלכודת ערך. כשחברה אחת שתעלה ב 300% תחפה על חברה אחרת שתעלם (אם בחרת נכון) והנטו יהיה יפה. אבל אף אחד לא יכול לחזות מה יהיה בעתיד. ביחוד לא TURNAROUND

    Reply
  11. מהטמה

    ALLOWANCE אינו נכס או יצירה של נכס אלא להיפך, פירושו הפרשה (עתודה) בדיוק כפי ש”allowance for doubtful accounts” פירושו הפרשה בגין חובות מסופקים. כלומר החברה יצרה “עתודה למס” שזה בדיוק הפוך מ”נכס מס” ובמקביל גם הפחיתה נכס מס שהיה קיים קודם לכן. נכס המס הופחת מ-29 מליון ל-5 מליון ועתודה למס עלתה מ16 ל-56 מליון.
    קוקו ביצעה הערכות מחדש לגבי חבות המס שלה והגיע למסקנה שהיא גבוה ממה שנרשמה בתקופות קודמות. כל הוצאה, וזה כולל הוצאות מיסים צריכות להרשם בדוחות כשהן נוצרות ולא מתי שהן משולמות בפועל. כיוון שהחבות כבר התהוותה אך תשלום טרם נעשה אי אפשר לרשום את ההוצאה כנגד הפחתה בכמות המזומנים, כיוון שכמות המזומנים לא ירדה. תשלום טרם נעשה בפועל. לכן הדרך לרשום את ההוצאה כבר היום היא כנגד עתודה למס (שהיא סעיף התחייבות ולא נכס). בעתיד כאשר המס ישולם יבוצע קיזוז בין סעיף העתודה למס לסעיף מזומנים בלי להשפיע על דוח רווח והפסד (אין צורך שזה יופיע שוב בדוח רווח והפסד כיוון שזה כבר הופיע בדוח רווח והפסד ברבעון הראשון ל-2014).

    אם הייתי בעל מניות בקוקו מה שהיה מטריד אותי הוא לא רישום של כ-70 מליון להוצ’ מיסים אלא ההסבר שלהם לכך. ההסבר שלהם הוא פשוט גיבוב של שטויות. נראה כאילו ממש בנו אותו במיוחד כך שאי אפשר יהיה להבין ממנו כלום ועדיין לצאת עם תחושה שהכל תקין. זה נכון גם לגבי ההסבר בדוח וגם לגבי ההסבר שניתן בשיחת ועידה.

    גילוי נאות: אין לי פוזיציה בקוקו

    Reply
  12. מיקי

    מהטמה, תודה רבה על ההסבר המקיף. זה בהחלט עושה סדר.
    אגב, ציינת שזה הופיע ברבעון ראשון 2014. אתה מתכוון לרבעון קלנדרי ולא פיסקלי נכון?
    הרבעון החולף היה השלישי בשנה הפיסקלית של קוקו.

    Reply
  13. מרק ש.

    מיקי,
    כאשר אני מחליט לגבי השקעה אני מנסה להעריך את כוח הרווח של החברה בתנאים נורמליים.
    לכן אני שואל האם המצב בCOCO מייצג היום? לפי דעתי המצב רחוק מלהיות מייצג.
    החברה התרחבה מאוד בשנים 2008-2013 ותמיד קשה מאוד להתכווץ בחזרה )במיוחד בתחום שCOCO פועלת בו) מכיוון שנוספות עלויות והתחייבויות כחלק מתהליך ההתרחבות.
    בשביל להעריך את כוח הרווח של COCO אני מסתכל מה היה לפני ההתרחבות הגדולה.
    למשל ב2004 החברה הרוויחה 82 מיליון על הכנסות של של 800 מיליון. כלומר שולי רווח של 10 אחוז. כמובן של COCO יהיה קשה להגיעה לשולי רווח כאלה בגלל ההתרחבות (והתחייבויות רבות) אבל אני חושב שהם כן יכולים לשאוף לשולי רווח נקי של סביב ה5% כאשר המצב יתייצב ואז גם אם ההכנסות יהיו סביב ה800 מיליון החברה תרוויח סביב ה40 מיליון או מכפיל 2 על מחירה היום.
    לאחרונה דיברתי אם שני משקיעים שביקרו בכמה ממוסדות של COCO בארהייב. (אחד מהם ישראלי והשני מנהל קרן קטנה שגר בארהייב). הרושם שנוצר אצל שניהם הוא שונה לגמרי ממה שמתקבל בתקשורת אם כל השליליות שאופפת את COCO. מנהלי המוסדות שהם נפגשו איתם היו מאוד נלהבים, התעקשו שמדובר בתוכניות סופר מועילות לסטודנטים כמו תכנות, מקצועות פרא-רפואים וכד.,המתקנים עצמם (כיתות לימוד ומעבדות) היו יותר מראויים ,ורחוקים מאוד מהדימוי שהיה לי בראש . את האמת מאוד הופתעתי מהשיחה איתם (אבל צריך לזכור שלא ראיתי אישית את הדברים וכמובן שהכל מעדות שמיעה שמתבססת על ביקור בכמה מוסדות).ובכל זאת יצא לי כבר כמה פעמים לבקר (ואפילו לעבוד) בחברות שנמצאות בקשיים וממה שהם תיארו המצב הרבה יותר טוב ממה שחשבתי.

    Reply
  14. יעל

    מהטמה ( או כל אחד כמובן…), ברשתוך, אני אשמח אם תוכל לענות כל כמה שאלות חשובנאיות שלא ברורות לי מתוך הדוח האחרון של קוקו:
    הם הקטינו את נכס המס מ 29M ל 5M ומצד שני, הגדילו את חבות המס מ 16M ל 56M. כלומר, סה”כ חבות המס גדלה ב 56M וזה אכן נרשם בצורה כזו במאזן. מכיוון שזוהי איננה הוצאת מזומן שבאמת נעשתה, בתזרים רואים “החזר” של 64M בתזרים התפעולי. עד כאן זה בסדר. מבחינת דוח רווח והפסד, יש provision, הפרשה של 69M. אז למעשה מפה מתחילה השאלה שלי:
    1. איך הפרשה של 69M בדוח רווח והפסד מתיישב עם ה 64M בתזרים ובמאזן?
    2. החברה יצרה רזרבה, allowance של 71.3M שאינו הפרשת מזומן ועוד 5.2M שלא בדיוק הבנתי מהו. סכום זה אמור לרדת מדוח רווח והפסד, נכון? האם זה אמור להיות מיושר עם ה 69M שרשמתי קודם?

    אמשח להבהרות אם אפשר

    Reply
  15. מהטמה

    1. ייתכן שהם דחפו לסעיף ההוצאה הנ”ל גם הוצאות שכן שולמו במהלך התקופה.
    2.ייתכן שהחליטו לייחס חלק מחבות המס לסעיפים אחרים. או שלקחו בחשבון הטבות מס שעליהן לא דובר בביאור של סעיף המיסים.
    בביאור הם מדברים על 5.2 מליון שיוחסו לפעילות שהופסקה אך בדוח ייחסו רק הוצ’ בגין מס של 4.6 בפעילות שהופסקה. לצערי אין לי באמת הסברים להפרשים שהוזכרו.

    Reply
  16. Adit

    ככה זה יעל
    בתקופות של עליות כשכולם מרוויחים הבלוגים של משקיעי ערך פורחים וכולם יותר חכמים מהשוק ומזהים כשלי שוק.
    כשמגיעות הירידות וההפסדים כמות הבלוגים והפוסטים יורדת.
    לגבי קוקו – זו מהתחלה היתה השקעה ספקולטיבית לחברה עם הנהלה גרועה. לא היה כאן כשל שוק. המחיר משקף את הסכוי לפשיטת רגל.

    Reply
  17. מרק ש.

    עמית זה כבר ממש מצחיק,
    מה הקשר בין התרסקות קוקו לבין כמות הפוסטים. אני מפרסם פוסט לרשימת תפוצה פעם בחודש ומעלה אותו לבלוג אחרי זה.
    התגובות שקיבלתי בבלוג התחילו קצת להתריד אותי. מה אנשים חושבים שכל השקעה תצליח?אתם יודעים בכמה השקעות נכשלו באפט או פיטר לינץ ?(וצריך לזכור שהם גאונים ואני ממש לא)
    כנראה באמת כאשר אנשים מפסידים כסף הם מתחילים לחפש אשמים ולא לקחת אחריות על המעשים שלהם.
    חשוב להדגיש ואני חושב שהדגשתי את זה הרבה פעמים בעבר אני לא יועץ השקעות אני לא נותן המלצות לאף אחד איך לפעול, הפרופיל הסיכוני שלי שונה משל הרבה אנשים אחרים, ואני לא ממליץ לאף אחד לחקות את פעולותי.
    אני מבטיח שבעוד כמה ימים אני אפרסם את המכתב סיכום חצי שנתי ואני אמשיך להעלות פוסטים בלי קשר לעליות או ירידות בשווקים.

    Reply
  18. מיקי

    עם כל הכבוד לכותבים ולמגיבים. לא זיהיתי שום קיטור או האשמה אצל המגיבים כאן.
    קוקו היתה מניה עם סיכוי סיכון גבוה לשני הכיוונים. ואגב, זה עדיין לא בלתי אפשרי שהיא תיחלץ מהבור שאליו החברה נקלעה…
    מרק, יכול להיות שלא כל השקעה תצליח וזה בסדר, לא חושב שמישהו בא פה בטענות על כך. אבל ממי שפורש את התזה שלו ומאמין בחברה וגם טוען שהדו”ח האחרון לא ממש הפתיע אותו וניחש מה הולך להיות, היה יכול להיות מאוד מעניין לשמוע את הזווית שלו להשקעה הזו וההתפתחויות האחרונות.

    Reply
  19. Adit

    דרך אגב
    נהנה מהבלוג. חס וחלילה לא מתלוננים
    רק אם תבקש תשלופ או תפתח שירות איתותים אז מותר להתלונן)
    זה סתם דיונים
    ותודה על השיתוף

    Reply
  20. ZAFOD

    היי מארק
    תמשיך לכתוב, הבלוג משכיל ומעניין
    התשואה שלך כמשקיע מעולה וכפי שכתבו למעלה זה בלוג לומד, זו המטרה, הרי סיכון בשביל משקיע ערך –
    “Risk is the permanent loss of capital”
    וזה לא המצב בהשקעה זו.

    השקעה כושלת היסטורית הובילה אותי
    למסקנה כי המשמעות של הבאת חברת יעוץ אסטרטגי= אין לנו כהנהלה שמץ של מושג מה עושים עכשיו.
    כשהנהלת COCO דיווחה על מגמה כזו זה הדליק אצלי נורת אזהרה וסגרתי את הפוזיציה
    (בהפסד יפה כמובן אבל לפחות ניצלתי מהצניחה ל 30 סנט למניה).

    הייתי בהרצאה של יוסי ורדי פעם והוא סיפר שכל פעם שהוא מפסיד כסף על השקעה הוא מסביר לאשתו שהוא עוסק
    ב “High volatility beta” וזה צפוי מעת לעת, לנו כקהל שלא צריך לתרץ לו הוא הסביר שמה שבפועל הוא עושה ניתן לכנות “spray and pray” 🙂

    קבוצה של נכסים בעלי יחסי סיכויסיכון אסימטריים יובילו לתוחלת תשואה גבוהה, למשקיעי ערך זה ברור וזה כולל את התנודתיות הכרוכה בכך וכן השקעות פחות מוצלחות

    בקיצור- מתי יוצא סיכום חצי שנתי?
    🙂

    Reply
  21. מרק ש.

    הי זאפוד,
    אני מאמין שזה יצא עוד כמה ימים,בכל זאת יש עכשיו מונדיאל יוצא דופן ):
    טיזר קטן- על עף הפסד המשמעותי בCoco (כמעט 7 אחוז מהתיק ) התשואה מתחילת השנה היא עדיין חיובית – משהו בסביבות ה4.5 אחוז (אני יחשב במדויק בעוד כמה ימים)

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *