סיכום רבעון ראשון של 2014

By | אפריל 1, 2014

שלום לך,

אני שמח להציג את התוצאות של רבעון ראשון של 2014

  התיק שלי תעודת סל תא 100 תעודת סל S&P500 תעודת סל FTSE
תשואה ברבעון הראשון Q1_2014

9.03%

6.06% 2.1% 0.11%
תשואה מצטברת מתחילת 2011 * 110% 5.86% 49% 9.2%
  • משנת 2013 התחלתי להשוות את ביצועי התיק שלי לתעודות סל על מנת לערוך השוואה נכונה יותר מול כלים אחרים הזמינים למשקיעים פרטיים.
  • מתחילת 2011 התחלתי לרשום את התשואות על מנת להשוות את ביצועי למדדים השונים

במהלך הימים הקרובים אני אפרסם את מבנה התיק באתר שלי: Follow-Value.com

הקדמה:

הרבה מאוד אנשים שאלו אותי בזמן האחרון האם זה זמן טוב להיכנס עכשיו לבורסה. התשובה הכנה והאמיתית שלי שאני לא יודע. אני לא חושב שיש למישהו את היכולת לתזמן את השוק וכל המומחים שמנסים את מזלם ומוציאים תחזיות כל שני וחמישי הם לא יותר מגונבי דעת. המשבר יכול להתרחש מחר בבוקר או שיכולים לעבור עוד הרבה שנים עד שנראה איזשהו משבר ובזמן הזה הבורסה יכולה להמשיך לעלות עוד עשרות אחוזים בלי שנהיה מושקעים. כמו שבאפט כתב במכתב השנתי האחרון שלו:

“Forming macro opinions or listening to the macro or market predictions of others is a waste of time”

כפי שכתבתי בתחילת השנה הורדתי את החשיפה למניות ל70% שזו חשיפה שהרגשתי נוח איתה. במהלך הרבעון מצאתי כמה השקעות מעניינות ולכן הגדלתי את החשיפה לסביבות ה75%.

עדכונים :

אחים נאוי– ללא ספק המניה הלוהטת בתיק שלי ברבעון הראשון. המניה עלתה בערך ב40% מתחילת הרבעון ומעל 100% מאז שקניתי אותה. החברה נסחרת כרגע במכפיל 11 שלפי דעתי זה הוא מכפיל לא גבוה לחברה שצומחת בקצב של 20%-30% בשנה ומשיגה תשואה על הון עצמי של מעל ל30%. אבל בהחלט נאוי לא זולה כמו שהייתה לפני שנה כאשר קניתי את המניות לראשונה. כאשר קניתי את מניות נאוי, החברה הייתה במכפיל 6.5 שהיה זול מאוד לחברה מסוג זה. באופן פרדוקסלי הכסף לקניית נאוי הגיע בזמנו ממכירת מניות רמי לוי ואין ספק ששתי חברות אלו תרמו רבות לתשואה במהלך השנים. מה שיפה במניות מסוג זה שאני מרגיש נוח לשים בהן אחוזים גבוהים מההון שלי ואין ספק שמניות אלו הן המועדפות עלי.

בערך לפני חצי שנה קניתי מניות נאוי גם לתיק ההשקעות של אמא שלי. אחרי שבועיים מרגע הקנייה קיבלתי מכתב מיועצת ההשקעות בבנק “אתה יודע שחברת נאוי עוסקת בפעילות של ניקיון צ’קים? לפי דעתנו זו חברה מאוד מסוכנת ולא תואמת את רמת הסיכון של המשקיע” ההמלצות של יועצי השקעות בבנקים תמיד משעשעות אותי. להמליץ על אפריקה ישראל בשיא או על עוד כל מיני מניות חלום זה בסדר אבל לקנות נאוי במכפיל 7 זה מסוכן.

H&T– מניות החברה עלו בכמעט 30 אחוז ברבעון הראשון של 2014. לפני חודש החברה פרסמה דוחות שהיו לפי דעתי סבירים. הדבר שפחות אהבתי בדוחות על אף שציפיתי לזה, היה הירידה בתיק האשראי של החברה (Pledge Book). אין ספק שמרגישים את התחרות בתחום ולפי דעתי זה ימשך בזמן הקרוב.

מצד שני המתחרה הגדול של החברה Albemarle&Bond בדרך הבטוחה לפשיטת רגל וכרגע המניות של החברה הושעו מהמסחר (דבר שחזיתי כבר לפני 3 חודשים), אין ספק שהתפתחות עסקית זו תוריד את התחרות בתחום בעתיד.

בנוסף H&T ביצעה מהלך עסקי יפה כאשר ניצלה את הירידות במחיר זהב למינוף של תחום הRetail. ההכנסות מהתחום רשמו עליות של עשרות אחוזים מה שעוזר לחברה לצלוח את המשבר בענף העבוט בצורה סבירה.

כתבי אופציות של בנקים בארה”ב (Warrants) – במהלך הרבעון ביצעתי כמה שינוים בהרכב הוורנטים. כאשר בחנתי שוב את אטרקטיביות הוורנטים של WFC מול אלו של BAC ו JPM הבנתי שמבחינת המחיר שני האחרונים עדיפים. למשל BAC נסחר במכפיל 0.8 על ההון כאשר וולס פארגו נסחר במכפיל 1.6,כמו כן התאמות דויודנד ב BAC מבוצעות מהסנט הראשון , לכן ועל אף שאני חושב שולס הרבה יותר איכותית משני הבנקים האחרים החלטתי למכור שליש מוורנטים של וולס פארגו ולקנות את הוורנטים של BAC .

For Profit Education– כפי שכבר כתבתי בבלוג מכרתי את מניות סטראייר (STRA) במחיר של 48 דולר. כפי שכתבתי באחת התגובות בבלוג אני לא חושב שסטראייר יקרה אבל כבר לא מספיק אטרקטיבית כפי שהייתה ב34 דולר. צריך לזכור שהתחרות של סטראייר היא מול מוסדות אקדמיים מהשורה הראשונה. אני חושב שהתחרות שלהם יותר קשה מתחרות שיש למשל לCOCO וכמובן שמבחינת המחיר אין מה להשוות בין שתי החברות ולכן אני מעדיף בשלב זה להשקיע רק בCOCO בתחום For Profit Education.

שלוש חברות חדשות נכנסו לתיק שלי במהלך הרבעון:

Xpel Technologies(XPEL) קניתי את מניות החברה במחיר 1.44$. החברה מייצרת חומר מגן שמודבק בטכנולוגיה מיוחדת למכונית ומגן מפני שריטות ומכות קלות מאבנים. הרעיון הגיעאלי כאשר אכלתי צהריים עם אסף נתן. אני חייב להיות כן ולהגיד שבהתחלה לא התלהבתי מהרעיון. אני לא אוהב לקנות חברות שהמכפיל רווח שלהם עובר את 20. כאשר אתה קונה חברה במחיר כזה אתה משלם על צמיחה. החברה צריכה להגדיל את המכירות,השוק מצפה לראות גדילה מתמדת בהכנסות וכמו כן בשורת הרווח ורבעון אחד שניים גרועים והמניה יכולה להיחתך גם ב30%.

אז מה גרם לי כן להיכנס להרפתקה? קודם כל במהלך שלוש השנים האחרונות החברה הגדילה את המכירות שלה פי 4, מ4.9 מיליון בשנת 2010 לסביבות ה16 מיליון ב2013 כאשר הרווח לפני מס של החברה צמח מ0.3 מיליון ב2010 ל 2 מיליון ב2013. אם הצמיחה תמשך אפילו באחוזים הרבה יותר נמוכים אז מכפיל 20 הוא לא גבוה לחברה שצומחת כל כך מהר. המוצר שלהם זוכה לתשבחות בכל הפורומים של המתקינים. אני חושב שאם החברה תצליח להיכנס לשוק של מכוניות רגילות ותעבוד מול יצרני מכוניות וחברות ליסינג הפוטנציאל הוא אדיר.

GY- פתחתי פוזיציה של 3% בחברת GenCorp במחיר של 18.5$. קראתי על החברה באחד הבלוגים באנגליה (The Red Corner). בהתחלה לא הבנתי את התזה בעיקר בגלל שהרווחים שהחברה מדווחת עליהם ממש לא מייצגים את הרווחיות האמיתית של החברה. החברה מפתחת מערכות הנעה לטילים ומטוסים. החברה היא סוג של מונופול בארה”ב ונסחרת לפי מכפיל 9 על התזרים החופשי. בנוסף לחברה יש נכסים חבויים בתוך המאזן בצורת נדל”ן להשקעה, שהערך האמיתי שלהם הרבה יותר גבוה מערכם בספרים.

VSEC פתחתי פוזיציה של 4% במחיר ממוצע של 42 דולר.-אפשר לקרוא את התזה (של לירון מנור) על החברה באתר Seeking Alpha.

http://seekingalpha.com/article/2053803-the-amazing-markets-pendulum-move-on-vse-corp?source=yahoo

בברכה

מרק

11 thoughts on “סיכום רבעון ראשון של 2014

  1. יעל

    התשואות הן רק על החלק המנייתי או גם בלקיחת מזומן בחשבון?

    Reply
  2. מרק ש.

    רק על החלק המנייתי ו5-10 אחוז מזומן(כמו שכתבתי הגדלתי חשיפה במהלך הרבעון)
    העברתי 20 אחוז מההון לחשבון אחר בעיקר קרנות שקליות – אולי אם מחירי דירות ירדו זה ישמש לקניית דירה.

    Reply
  3. Uri

    היי מרק. תשואה מאוד יפה. לגבי BAC. כרגע נקודת האיזון לוורנטים היא בערך 21.50 (13.30 + 8.20).עליה של 24%. לוורנטים נשארו 4.7 שנים. זה כבר יותר מסוכן מהשקעת ערך מתחילת המשבר כשלוורנטים היו 9 שנים. עוד שנתיים אם המחיר של המניה לא יתקדם לכיוון היעד זה כבר לא יהיה שונה מאופציות או ליפים וסכוי טוב שלא תסתכן עם וורנטים להן נשארו רק עוד שנתיים, לדוגמא. נראה לי שבשלב זה יותר כדאי לרכוש ליפים לינואר 2016 סטרייק 20 במחיר 1.38 בלבד ואז אם לא יילך לגלגל לעוד שנתיים או להפסיד סכון קטן יותר. וכך במינוף גדול יותר מסכנים סכום קטן יותר.

    Reply
  4. מרק ש.

    הי אורי,
    אתה לא לוקח בחשבון את ההתאמות דיודנד במקרה של BAC
    כבר היום BAC מחלק 0.04 סנט ברבעון, כלומר 0.16 סנט בשנה או תשואת דיוידנד של 1%.כלומר כבר בסוף השנה מחיר הסטרייק צריך להיות 13.167. בינואר 2015 ישארו עוד 4 שנים עד למימוש של הוורנט. אני חושב שBAC יעלו את הדיוידנד לתשואה של 2-3% כבר ב2015. כלומר מחיר הסטרייק במימוש יהיה בין 12.144 לבין 11.77 בתחילת 2019.
    אני חושב ש BAC יחזור להסחר במכפיל הון של 1.2 לפחות וגם ההון העצמי יגדל לפחות ב3 אחוז במהלך השנים. כלומר רק בהנחות אלו מניית BAC תגיע ל 30 דולר עד ל2019. כלומר הוורנט יהיה שווה לפחות 18 דולר. כלומר אני יכול לצפות לתשואה של לפחות 18 אחוז בשנה בוורנטים אלו -אני גם חושב שההנחות שלי הן פסימיות ונראה תשואה יותר גבוהה בוורנטים אלו.
    לגבי ליפים שוב טווח של שנתיים נראה לי קצת קצר. צריך לזכור שבגלל ההתאמות של הדיוידנד אם מחיר המניה לא יזוז אז מחיר הסטרייק ירד יותר (כלומר ההתאמה ממונפת) ולכן אני חושב שהסיכון בוורנטים הרבה יותר נמוך מהליפים.

    Reply
  5. Uri

    נניח שאתה צודק בהערכות. אז הוורנטים יתנו תשואה של כ 120% והמניה כולל דיוידנדים כ 90%
    לא נראה ממש שווה את הסיכון שיש באיבוד כל הכסף. כשהוורנטים היו ב 3 לפני שנה מי שהעז אז עשה תשואות לא נורמאליות.

    Reply
  6. יואל. c

    מסכים לגמרי עם URI. למה לקנות וורנט ב 8 דולר ל 4+ שנים כשאפשר לקנות אופציה לשנתיים ב 1.19$ ( אמנם שליש תקופה אבל שביעית מחיר!) אפשר לגלגל 3 פעמים ועדיין יותר זול לאותה תקופה. אם המחיר לגלגול יהיה יקר אז במילא הרווחנו. אם יהיה יותר זול אז זה אומר שמחיאר המניה נמוך וההפסד בוורנט יהיה גדול יותר עם מעט זמן לפקיעה. כך שהמינוף באופציות יותר גדול והסיכון יותר קטן.
    מרק. לדעתך אני מפספס משהוא? (מבין את עניין הדיוידנדים – אבל לא נראה לי מצדיק את ההפרש)

    Reply
  7. עופר

    היי מרק
    XPEL בהחלט מרגשת (כמו כל חברת צמיחה בשלב החדירה. בלי רמז מיני אבל האפקט בהחלט דומה :))
    אפשר לדעת כמה אחוז הקצאת לה בתיק ?

    Reply
  8. יעל

    אני מאד מקווה בשבילך שאתה לא מחזיק יותר בקוקו…

    Reply
  9. מרק ש.

    יעל הי,
    כפי שעדכנתי בבלוג אני כן מחזיק את COCO.
    הדוח שלהם היה באמת גרוע אבל אני עדיין חושב שהשוק מגזים לגמרי איתם, כי לא היה משהו שהוא לא צפוי

    Reply
  10. yaron

    השוק לאבאמת מגזים. המצב שם רע:
    יש שם הנהלה שהרימה ידיים ומבקשת מכלכלנים זוטרים בברקליס להגיד להם מה לעשות.
    ,תביעות מכל כיוון (16 מדינות)
    פיספסו את כל התחזיות
    איום בהפרת תנאי הלוואה ואולי פשיטת רגל (כנראה שלא)
    מוניטין איום ונורא (למרות שקהל היעד הם מקסיקנים שלא מתקבלים לשום מקום) אבל כמה באמת אפשר לבנות על זה עסק?
    אולי delisting אם ישארו מתחת ל 1 90 יום
    מצב מעניין. מי שמחזק במחיר זה יש לו סכוי טוב לתשואה יפה אבל גם יכול בקלות לרדת עוד 50% עד שיצוץ משהוא חיובי כגון מכירת נכסים (הנכס היחיד שלהם שמצדיק השקעה). עם כל כך הרבה תביעות אף אחד לא ירכוש אותם בשביל נכסים.
    נראה מה יהיה. אם יקבלו WAVER אז המניה תתקן מעל ל 1.

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *