שינוים אחרונים בתיק ההשקעות

By | פברואר 26, 2014

בחודש האחרון ביצעתי כמה שינוים בתיק ההשקעות. אני אכתוב יותר מפורט על כל חברה בעדכון הרבעוני בחודש אפריל, אבל חשוב לי לשתף את הקוראים בבלוג בשינוים שביצעתי בתיק ההשקעות:

מכירות:

אתמול סגרתי את ההחזקה שלי בסטראייר (STRA) ברווח של 42% אחוז.

קניות:

  1. הוספתי עוד 1% לCOCO במחיר של 1.4$.
  2. קניתי מניות של חברת XPEL שנסחרת בקנדה. החברה מפתחת ומשווקת מוצרי הגנה למכוניות. לא מדובר בהשקעת ערך קלאסית שכן החברה נסחרת במכפיל רווח של מעל 20. אבל אני מאוד אוהב את המוצר,המודל העסקי ואת מעורבות ההנהלה ולכן פתחתי פוזיציה של 3 אחוז בחברה במחיר של 1.4$.
  3. פתחתי פוזיציה של 3% בחברת GenCorp במחיר של 18.5$. קראתי על החברה באחד הבלוגים באנגליה (The Red Corner). בהתחלה לא הבנתי את התזה בעיקר בגלל שהרווחים שהחברה מדווחת עליהם ממש לא מייצגים את הרווחיות האמיתית של החברה. החברה מפתחת מערכות הנעה לטילים ומטוסים. החברה היא סוג של מונופול בארה”ב ונסחרת לפי מכפיל 9 על התזרים החופשי. בנוסף לחברה יש נכסים חבויים בתוך המאזן בצורת נדל”ן להשקעה, שהערך האמיתי שלהם הרבה יותר גבוהה מערכם בספרים.
  4.  אני מצרף לינק למאמר מאוד מעניין שקראתי השבוע על ההשקעות שביצעו חברות טכנולוגיה מובילות בעולם:

 http://techcrunch.com/2014/02/25/the-age-of-acquisitions/

4 thoughts on “שינוים אחרונים בתיק ההשקעות

  1. ZAFOD

    הי מרק
    מדוע מכרת את STAR?

    אני אישית חושב כי היא עדיין זולה (אם כי הרבה פחות)

    Reply
  2. מרק ש.

    אני גם חושב שסטראייר לא יקרה. אחד הדברים שמפריעים לי בסטראייר שהיא מתחרה מול אוניברסיטאות והתחרות שם יותר קשה מהתחרות שיש למוסדות של לימודי תעודה כמו COCO למשל.
    גם מבחינת התמחור אין מה להשוות בין סטרייר לקוקו ולכן החלטתי למכור ולהוסיף חלק מסכום המכירה לCOCO שהפוטנציאל שם הרבה יותר גבוהה.

    Reply
  3. מיקי

    מרק, תובנות מיוחדות לגבי הדו”ח של HAT?

    Reply
  4. מרק ש.

    מיקי,
    רפרפתי קצת בדוח, סך הכל נראה בסדר
    ממשיכים להוריד חוב,דיברו קצת על לסגור חנויות לא רווחיות
    על אף שמניה עלתה יפה מאוד בחודשים האחרונים אני חושב שהתזה עוד לא התחילה לעבוד.
    לפי דעתי ABM המתחרה העיקרי שלהם בדרך לפשיטת רגל (ניסיתי לדבר עם המנכ”ל שלהם אבל הם דחו אותי כמה פעמים) אני בטוח שגם שחקנים יותר קטנים חווים קשיים תפעוליים. לHAT יש מאזן חזק שעוזר להם ללא ספק להתגבר על קשיים זמניים. גם מחירי זהב שעלו לאחרונה עוזרים לHAT ללא ספק
    סך הכל לפי דעתי החברה תרוויח בשנים הבאות בין 10 ל15 מיליון לשנה ואולי אפילו יותר (פחות תחרות) .אם נשים על זה מכפיל 10 נקבל שווי של בין 100-ל 150 מיליון פאונד או פוטנציאל עליות של בין 50 ל100 אחוז

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *