מכתב ינואר 2014

By | פברואר 5, 2014

Bearשלום לך,

 שנת 2014 התחילה עם ירידות בשווקים. ירידות תמיד יכולות ליצור הזדמנויות מעניינות ולכן אני מאמין שבזמן הקרוב , תיווצרנה הזדמנויות כאלו. תמיד כאשר יש ירידות מתחילים לצוץ הרבה מומחים ולהגיד שזו רק ההתחלה וששיא הירידות עוד לפנינו ולכן חשוב מאוד לדעת להתעלם מפאניקה מיותרת ולהחליט האם החברות שאני מחזיק זולות? אם כן בטווח הארוך מר שוק ידע להעריך את החברות הללו בצורה נכונה.

עדכונים בתיק ההשקעות:

כתבתי לפני כמה חודשים שהחלטתי לפתוח פוזיציה קטנה בCOCO בעקבות הבלוג של עדו מרוז. מאז המניה ירדה בסביבות ה30 אחוז ובחודש האחרון החלטתי להוסיף עוד למניה במחיר של 1.49 דולר. סך הכל COCO תופסת כרגע 4.5%  מהתיק. בנוסף קניתי לפני שבועיים גם אופציות Call (2) לאוגוסט 2014 במחיר של 15 סנט. לפי דעתי השוק הגזים אם השנאה שלו כלפי חברות For Profit Education בכלל וכלפי COCO בפרט. הסתכלתי על דוחות של COCO ב 10 שנים האחרונות והחברה ידעה בעבר להרוויח 80 מיליון דולר רווח נקי על 800 מיליון דולר הכנסות. אז אולי החברה לא תחזור לשולי רווח נקי של 10 אחוז אבל אין שום סיבה שCOCO לא תציג שוליים נקיים של לפחות 5 אחוז ותרוויח לפחות 40-50 מיליון בשנה.

בשביל להבין איפה אני טועה קראתי כמה תזות שורט על COCO וגם דיברתי עם כמה משקיעי ערך על החברה. אחת מהתזות טעונת ש COCO הולכת להרוויח בסביבות 0.1-0.15 דולר למניה ולכן לפי מכפיל 10 שווי המניה צריך להיות 1-1.5 דולר. לפי דעתי זה טעות להעריך חברה במשבר לפי צפי רווחים של שנה קרובה. הרי ברור שCOCO במשבר. פחות סטודנטים חדשים נרשמים, חקירות מכל כיוון, וגם ביצוע התייעלות תפעולית. לחברה שההכנסות שלה נפגעות לוקח זמן להתאים את עצמה ולכן לפי דעתי על אף שמחיר המניה ירד זה לא אומר שתזת השורט צדקה.

טענה נוספת שאני שומע בכלל על כל התחום זה שקשה לדעת איפה ההידרדרות תגמר ולכן קשה לדעת מה הוא הרווח המייצג. זו טענה לגיטימית אבל לפעמים בשביל להצליח צריך להשקיע כאשר התמונה לא ברורה לגמרי שכן כאשר התמונה תתבהר מחיר המניה יכול להיות פי כמה ממחירה היום.

אין ספק שCOCO זה לא חברת החלומות ואני מתייחס עליה כמו אופציית קול בלי תאריך תפוגה. אם אני טועה וCOCO תפשוט רגל (קשה לי לראות את זה קורה) הפסדתי 4 אחוז מהתיק. אם COCO תוכל להתגבר על הקשיים הרגולטוריים והעסקיים ותחזור להציג אפילו חלק קטן ממה שהיא הרוויחה לפני כמה שנים אני ארוויח פי כמה (אפילו אולי פי 10 ) ולכן הסיכון סיכוי הוא טוב מאוד

במהלך החודש האחרון ביצעתי כמה טריידים קצרים כמו חברת EDP שכתבתי עליה בבלוג . בקריאת דו”ח של השנה האחרונה די אהבתי את החברה ולכן פתחתי פוזיציה קטנה לפני שאני ממשיך לקרוא את שאר הדוחות. במהלך קריאת הדוחות משנים קודמות ההתלהבות שלי ירדה והחלטתי לממש את המניה ברווח של 10 אחוז. אני עדיין חושב שהחברה היא די זולה אבל גם בגלל שלא ראיתי גדילה בהכנסות  אלא ירידה, וגם בגלל  שאני חושב שהחברה לא תחלק את כל המזומן שלה למשקיעים אלא יכולה להיכנס להרפתקאות (רכישת תחומי פעילות חדשים) החלטתי לממש את ההשקעה.

אני רוצה להזכיר שהכותב אינו בעל רשיון ייעוץ השקעות. המגיבים גם הם ברובם ללא רשיון ייעוץ השקעות.

הכותב אינו מייעץ לקנות או למכור או להחזיק או כל פעולה אחרת ביחס לנכסים המוזכרים באתר.

 

7 thoughts on “מכתב ינואר 2014

  1. אלי

    הירידה של קוקו באמת מוגזמת ומנותקת מהמציאות. האזנתי לשיחת ועידה היום, שום דבר מהותי לא השתנה ואפילו שיפור קטן. לך תבין…
    אבל אתה מניח שתוך פחות מחצי שנה המחיר יעלה 2.2? (מינימום) זה יהיה מוצדק בהחלט, אבל זה קצת ספקולטיבי, לא?

    Reply
  2. מרק ש.

    גם אני קראתי את הדוחות והאזנתי לשיחת הועידה. ללא ספק היו דברים שליליים בדוח אך הם לא מצדיקים לפי דעתי את מחיר המניה היום. היו גם דברים חיוביים כמו הורדה משמעותית של החוב, התייצבות במספר הסטודנטים בקמפוסים הרגילים,ותזרים מזומנים חיובי.
    צריך להתאזר בסבלנות שכן לTurnaround לוקח זמן. לפי ניסיון עבר ככל שהחוב נמוך יותר כך הסיכוים להצלחה גבוהים יותר ולכן ההורדה של החוב מאוד משמעותית.
    החברה נסחרת היום בכפיל הון מוחשי של 0.7 ובמכפיל רווח של 6.5 (על רווחים בסייקל הנמוך).
    לגבי האופציות -ללא ספק ספקולטיבי אך מניות כאלו יכולות לעלות 100% בזמן מאוד קצר.

    Reply
  3. Oren

    ניתוח יפה
    מעניין כמה מזומן אתה מחזיק בתיק למקרה שיהיו הזדמנויות?
    הרבה משקיעי ערך מחזיקים עד 40% מהתיק במזומן ושי ויכוח אם ניתן לתזמן כן או לא

    Reply
  4. מרק ש.

    אורן,
    אתה יכול לקרוא באחד המכתבים הקודמים שכרגע אני ב70 אחוז מניות ו30 אחוז מזומן.
    אני מקווה שאני יצליח בקרוב למצוא הזדמנויות חדשות (אטרקטיביות) ולהוריד את כמות המזומן

    Reply
  5. אורן

    בשביל שהאופציות יגיעו לאיזון ב 2.14 עד אוגוסט צריך איזה שנוי משמעותי
    אם ה turnaround יצליח זה ייקח זמן.
    ככה שרק מכירה משמעותית או סגירת בחקירות יגרמו לכך.

    Reply
  6. מיקי

    מרק,
    איך הגעת למכפיל של 6.5?
    החברה מודיעה כי הצפי לרווח ב 2014 הם באזור 10 סנט למניה, כלומר המחיר היום מגלם מכפיל של 10-12.

    Reply
  7. מרק ש.

    מיקי אני מסתכל על מכפיל עתידי
    לפי מה שאני זוכר (הדוח לא מול העיניים שלי) הצפי שלהם לרבעון הבא הוא רווח של 6.5 סנט כלומר אני מניח שהרווח השנתי ב2015 יהיה בסביבות ה 25-26 סנט למניה
    צריך גם לזכור שהתזרים יותר גבוה מהרווח שכן החברה רושמת פחת על נכסים גבוה מ Capex

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *