EDP-חברה קטנטנה בלונדון

By | ינואר 15, 2014

בימים האחרונים פתחתי פוזיציה חדשה בחברה קטנטנה בלונדון. החברה היא Electronic Data Processing PLC  והיא נסחרת תחת הסימבול EDP. אני אכתוב יותר מפורט על החברה במכתב החודשי שאני שולח (ומפרסם בבלוג) אבל בכל זאת החלטתי לכתוב כמה מילים לפני העדכון החודשי.

EDP היא חברת IT (מערכות ERP, התקנות תוכנה מרחוק, מחשוב ענן …) ויש לה שני מוצרים עיקריים Quantum VS שמיועד למפיצים (ניהול מלאים ,לקוחות …) ומערכת VECTA שמיועדת בעיקר לניהול מכירות.

שווי שוק (נכון למועד הקנייה) 9.1 מיליון פאונד , לחברה מזומנים בשווי 5.7 מיליון פאונד וכמו כן שני נכסים שעומדים למכירה בשווי 1.6 מיליון פאונד (לפי מה שאני מבין כבר יש קונה)

החברה מרוויחה בסביבות 600 אלף פאונד נטו כלומר מכפיל בנטרול מזומן ונכסי מכירה בסביבות 3.5 .

למה אני מנטרל מזומן בחישוב המכפיל? מכיוון שזה לא מזומן כלוא כמו שנתקלתי בהרבה חברות כאלו בעבר.

החברה מחלקת דיוידנד קבוע של 3 אחוזים ,בנוסף החברה חילקה דיודנדים מיוחדים בשנים האחרונות , ובשנת 2009 החברה החזירה 80 אחוז מהמזומן שלה למשקיעים דרך BUYBACKS.

סך הכל בניתי שם פוזיציה של 2.5% במהלך השבועיים האחרונים ,במחיר ממוצע של 71 פני

2 thoughts on “EDP-חברה קטנטנה בלונדון

  1. מרק ש.

    יעל,
    מזומן כלוא זה מזומן שבסבירות גבוהה לא יחולק למשקיעים בצורת דיוידנד או Buybacks. לדוגמה לחברות וויליפוד או קווליטאו (שתיהן בישראל) יש עודפי מזומן גדולים אבל די ברור שההנהלה שלהן לא מתכוונת להחזיר את המזומן למשקיעים.
    בשביל גילוי נאות אני החלטתי לממש את ההשקעה שלי בEDP ב80 פני (רווח של 12 אחוז) לאחר שקראתי את כל הדוחות של 5 שנים אחרונות. אני אכתוב יותר מפורט על כך במכתב החודשי

    Reply

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *